• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

جلسه میراسماعیلی با رئیس فدراسیون جهانی/۲۰ شهریورپایان قطعی تعلیق

  • 12 اردیبهشت 1402 - 13:54
جلسه میراسماعیلی با رئیس فدراسیون جهانی/۲۰ شهریورپایان قطعی تعلیق

خبرگزاری مهر؛ گروه ورزشی- محمد بیرامی: کنگره اتحادیه جودو آسیا و همچنین انتخابات سمت‌های مختلف هفته گذشته با حضور رئیس فدراسیون جهانی «ماریوس ویزر» در کویت برگزار شد. انتخاباتی که به رأی اعضای کنگره به تداوم حضور «عبید العنزی» برای چهار سال آینده انجامید. از سوی دیگر محمد درخشان تنها ایرانی صاحب کرسی آسیایی با غیبت در این انتخابات، بعد از ۲۰ سال این جایگاه را از دست داد.
آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون ایران در کنگره حضور داشت و در حاشیه آن نیز به دیدار رئیس فدراسیون جهانی رفت. در همین خصوص وی در گفتگو با مهر ابعاد سفر خود به کویت را این چنین تشریح کرد:
میهمان ویژه کنگره
رئیس فدراسیون جودو گفت: به عنوان میهمان ویژه و به دعوت رسمی «العنزی» به کویت رفتم و در جلسه با حضور رئیس فدراسیون جهانی شرکت کردم. همچنین مسابقات «WORLD CUP» نیز در کویت برگزار شد. مسابقاتی که دارای امتیاز است و می‌تواند برای جودو آسیا مفید باشد. انتخاب دوباره «العنزی» نیز بسیار اتفاق خوبی بود.
پایان قطعی تعلیق
وی ادامه داد: در حاشیه این سفر در جلسه با رئیس فدراسیون جهانی و اتحادیه آسیا که از پیش هماهنگ شده بود، شرکت کردیم؛ جلسه‌ای که نزدیک به ۲ ساعت به طول انجامید و بسیار مفید بود. باید به اطلاع مردم عزیز ایران برسانم که ۲۰ شهریورماه پایان قطعی دوران محرومیت جودو ایران است و یک روز هم ادامه نخواهد داشت. ضمن اینکه تعامل بسیار خوبی با فدراسیون جهانی برقرار شد. ان شاءالله به زودی حضوری مستمر در برنامه فدراسیون جهانی جودو خواهیم داشت.
دو سهمیه قطعی برای المپیک پاریس
میراسماعیلی ادامه داد: در خصوص دو سهمیه حضور در المپیک که از پیش قول داده بودند هم در این جلسه صحبت‌هایی شد و رئیس فدراسیون جهانی بر قولی که قبلاً داده بود تاکید کرد و اعلام داشت که در این خصوص با کمیته بین المللی المپیک (IOC)هماهنگی‌های لازم بعمل آمده و به صورت رسمی اعلام خواهد شد.
کرسی از دست رفته
رئیس فدراسیون جودو در خصوص کرسی از دست رفته ایران در اتحادیه آسیا هم گفت: درخشان نزدیک به ۲۰ سال در سمت‌های مختلف همکاری با آسیا همکاری داشت و با توجه به اینکه در این دوره از سوی ایران معرفی نشده بود، نتوانست در انتخابات شرکت کند. در این مورد نیز با رئیس اتحادیه آسیا صحبت‌هایی مطرح شد و بعد از پایان دوران تعلیق اتفاقات خوبی برای جودو ایران رقم خواهد خورد.
حضور در مسابقات جهانی بعد از تعلیق
وی در مورد حضور ایران در مسابقات جهانی قطر و یا نوجوانان کرواسی گفت: این موضوع هم یکی از موارد بحث در جلسه بود. چون هر دو رویداد قبل از تاریخ پایان تعلیق است، تصمیم گرفتیم پس از حضور در رقابتهای آسیایی و تدارک و آماده سازی تیم‌های خود به تاتامی جهانی برگردیم. ضمن اینکه چون رأی محرومیت از سوی دادگاه CAS صادر شده، طبق قانون پیش از اتمام محرومیت، باید با پرچم IJF یا پرچم IOC در رویدادهای رسمی حاضر شویم. به همین دلیل منتظر می‌مانیم تا محرومیت تمام شده و با پرچم ایران در رویدادهای رسمی حاضر شویم.
ابتدا می‌خواهیم حضور موفقی در آسیا داشته باشیم
رئیس فدراسیون جودو در پایان گفت: تیم‌های ملی ایران در رده‌های مختلف سنی در اردوهای آماده سازی و یا تورنمنت‌های بین المللی حضور دارد. در تلاش هستیم با تدارک خوب، تیم‌های قدرتمندی را آماده کنیم تا ابتدا حضوری موفق در میادین آسیایی داشته و پس از آن به فکر مسابقات جهانی و کسب موفقیت در این رقابتها باشیم.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=41346

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.