• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳

جلسه مهم السودانی/ عراق روابط خود را با سوئد قطع خواهد کرد؟

  • 29 تیر 1402 - 13:50
جلسه مهم السودانی/ عراق روابط خود را با سوئد قطع خواهد کرد؟

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، یک منبع وابسته به دولت عراق امروز پنجشنبه اعلام کرد که بغداد به اطلاع استکهلم رسانده است که در صورت قرآن سوزی مجدد در سوئد، این کشور روابط را با آن قطع خواهد کرد.
این منبع افزود: محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق امروز جلسه مهمی به منظور بررسی و تصمیم گیری درباره روابط با سوئد تشکیل خواهد داد.
منبع مذکور تاکید کرد: در صورتی که سوئد مجدد اجازه سوزاندن قرآن را بدهد، احتمال دارد که دولت عراق در نشست امروز تصمیم به قطع روابط با سوئد بگیرد.
این در حالی است که پلیس سوئد، مجدداً به سلوان مومیکا، مهاجر عراقی ساکن سوئد برای آتش زدن قرآن و پرچم عراق در مقابل سفارت عراق در استکهلم مجوز داد. براساس درخواست ارائه شده به پلیس سوئد، این تجمع در مقابل سفارت عراق امروز پنجشنبه بین ساعت ۱۳ و ۱۵ به وقت محلی برگزار خواهد شد. مومیکا گفت که قصد دارد قرآن را در مقابل همان مسجد در اسکتهلم که ماه گذشته آتش زد، به آتش بکشد.
پلیس سوئد مدعی شد: این مجوز براساس درخواست رسمی برای آتش زدن کتب دینی صادر نشده بلکه براساس برپایی تجمع عمومی برای بیان نظر براساس حق قانونی آزادی تجمع صادر شده است.
سخنگوی پلیس ادعا کرد که این به معنای موافقت با آنچه در این تجمع رخ می‌دهند نیست.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=45113

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.