• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

تولید ماده اولیه شیرخشک های رژیمی در کشور

  • 06 دی 1401 - 12:07
تولید ماده اولیه شیرخشک های رژیمی در کشور

دکتر رشته احمدی متخصص گوش و حلق و بینی در شیراز در راستای حمایت از شرکت‌های تولید کننده و کاهش وابستگی به واردات، ۳ مرحله فراخوان تولید ماده اولیه و فرآورده نهایی شیرخشک های رژیمی و غذاهای ویژه، توسط اداره‌کل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل اعلام شد.
وی افزود: به دنبال این فراخوان پس از تولید چندین فرآورده (از جمله ۴ شیرخشک رژیمی و ۹۱ غذای ویژه)، خوشبختانه این بار یکی از شرکت‌های تولیدکننده موفق به تولید ۳ نوع اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک (L-VALINE ۱۰۰۰ و L-GLYCINE ۱۰۰۰ و L-ISOLEUCINE ۱۰۰۰) و اخذ تاییدیه اداره‌کل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا، دارو و تجهیزات پزشکی شد.
صیدمحمدیان ادامه داد: پروانه ساخت آمینواسیدهای بیماران متابولیک صادر شده و این فرآورده‌ها به مرحله تولید رسیده‌اند و با همکاری مراکز درمانی و انجمن‌های علمی تخصصی مربوطه در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفته است و به زودی به تولید انبوه می‌رسد.
دکتر رشته احمدی ادامه داد : به طور کلی اسیدهای آمینه تک دوز با فرمولاسیونی بر پایه کربوهیدرات برای مدیریت رژیم غذایی بیماران دچار اختلالات مادرزادی در متابولیسم پروتئین کاربرد دارد.
رئیس اداره شیرخشک های رژیمی و غذاهای ویژه سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه مجوز تولید شیرخشک های رژیمی و غذاهای ویژه بر اساس ضوابط و دستورالعمل‌های معتبر داخلی و بین المللی صادر می‌شود، گفت: قطعاً با نظارت‌های سازمان غذا و دارو، فراورده‌های تولید داخل توان رقابت کیفی با مشابه خارجی خود را دارند.
صیدمحمدیان با تاکید بر حمایت سازمان غذا و دارو از تولید شیرخشک های رژیمی و غذاهای ویژه، تصریح کرد: در حال حاضر با همت کارشناس امور ثبت اداره نظارت و ارزیابی و ثبت غذاهای ویژه، فرآورده‌های ویژه متابولیک و شیرخشک های رژیمی، هیچ پرونده در صف بررسی وجود ندارد و امور این اداره کاملاً به روز است و همچنین تمامی درخواست‌های تولید شیرخشک های رژیمی و غذاهای ویژه در اسرع وقت بررسی و تسریع لازم در امور ثبت را انجام خواهد داد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=36391

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.