• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

توسعه همکاری‌های بین المللی برای مقابله با گرد و غبار

  • 18 شهریور 1402 - 13:08
توسعه همکاری‌های بین المللی برای مقابله با گرد و غبار

به گزارش خبرنگار مهر، نزار ئامیدی وزیر محیط زیست عراق امروز در اجلاس بین المللی مقابله با طوفان‌های ماسه و گرد و غبار اظهار داشت: آلودگی‌های محیط زیستی و مشکلات کاهش سطح آب دریاها و.. مسائل اقتصادی و اجتماعی کشورها را تهدید کرده است.
وی با اشاره به اینکه موضوع گرد و غبار یک مسئله پس رفت در حوزه محیط زیست محسوب می‌شود، گفت: کشور عراق با پیوستن به نهادهای بین المللی درصدد بوده که به حفظ محیط زیست کمک کند.
وزیر محیط زیست عراق بیان داشت: افزایش دمای هوای جهانی افزایش طوفان‌های شن و غبار را به همراه داشته و شرایط اجتماعی و بهداشتی کشورهای مختلف از جمله عراق را تحت تأثیر قرار داده است همچنین کاهش آب دجله و فرات بار اضافه بر دوش مردم و دولت عراق گذاشته و در حال حاضر بخش زیادی از منابع آبی رودخانه‌های عراق در سال ۲۰۲۳ خشک شده است.
نزار ئامیدی خاطر نشان کرد: عراق معتقد است که باید همکاری‌های ملی بین المللی و منطقه‌ای برای حفاظت از محیط زیست از جمله مسئله گرد و غبارها توسعه یابد و توجه به تغییرات آب و هوایی از برنامه‌های دولت عراق است.
وی با اشاره به اینکه در حال هماهنگی برای برگزاری نشست‌های منطقه‌ای جهت توسعه پایدار در حوزه محیط زیست هستیم، گفت: کشورهای مختلف باید تجربیات خود را در حوزه حفاظت از محیط زیست به اشتراک گذارند.
وزیر محیط زیست عراق گفت: کشور عراق به سمت همکاری‌های دوجانبه و چند جانبه در حوزه محیط زیست پیش رفته و در سال ۲۰۲۲ هم تفاهمنامه با کشور ایران در این راستا منعقد کرد.
وی با بیان اینکه پیام همکاری ما در زمینه توجه به چالش‌های آب و هوایی است، گفت: کشور عراق از اقدامات سازمان ملل جهت ایجاد توازن موضوعات محیط زیستی حمایت می‌کند.
وی گفت: از توصیه‌های فنی ما جهت اجرای برنامه‌های مقابله با گرد و غبار و تبادل اطلاعات و همچنین تبادل هیئت‌های فنی است و باید در راستای توانمندسازی کشورها با حمایت سازمان‌های بین‌المللی پیش رویم.
وی خاطرنشان کرد: در عراق در شهرها و استان‌های مختلف مانند کربلا طرح‌های محیط زیستی در نظر گرفته شده است که امیدواریم نتایج مؤثری داشته باشد.
وی در پایان از رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست جمهوری اسلامی ایران و همچنین سازمان ملل جهت برگزاری اجلاس امروز تشکر کرد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=47473

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.