• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

توزیع باکس های انتقال ارگان در بخش‌های پیوند اعضا

  • 28 آذر 1402 - 0:03
توزیع باکس های انتقال ارگان در بخش‌های پیوند اعضا

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید کریمی، با بیان اینکه اهدا عضو یک عمل نجات بخش و ارزشمند است، گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی و واحدهای فراهم آوری اعضا، میزان اهدا عضو به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

وی افزود: در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۲، در مجموع یک هزار و ۹۳۶ پیوند عضو صورت گرفته که نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد رشد را شاهد بوده ایم. فرایند انتقال عضو پیوندی یک فرآیند پیچیده و چند وجهی است که نیاز به همکاری و هماهنگی چندین سازمان دارد.

کریمی با بیان اینکه می‌توان فرایند انتقال عضو پیوندی را تسهیل کرده و به افزایش اهدای عضو کمک کرد، به همکاری و هماهنگی سازمان‌های مختلفی از جمله هوانیروز، سازمان اورژانس کشور، سازمان اورژانس هوایی و مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌ها معاونت درمان وزارت بهداشت برای پیوند عضو و انتقال هوایی اعضای پیوندی اشاره کرد.

وی گفت: به منظور حفظ، بقا و افزایش کیفیت اعضای پیوندی، مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت برای نخستین بار اقدام به تهیه باکس‌های انتقال ارگان و توزیع آن بین بخش‌های پیوند اعضا در سراسر کشور کرده است.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: این باکس‌ها با ثبت درجه حرارت در طول مسیر، از زمان برداشت اعضا از اهداکننده مرگ مغزی تا زمان رسیدن به محل عمل پیوند عضو به گیرنده به کیفیت و بقای عضو پیوندی کمک می‌کند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=51513

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.