• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

توجه به فوتبال پایه در خوزستان صفر است!

  • 18 اسفند 1401 - 12:54
توجه به فوتبال پایه در خوزستان صفر است!

صفرعلی جمالپور در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: اگر مدیران کار در بخش پایه را در عمل مهم و درجه اول قلمداد کنند، معلوم می شود که مدیرانی واقع‌گرا و آینده‌ساز هستند و اگر بازیکنان این رده‌ی سنی را فقط در حد حرف آن هم به هنگام تعارف، اصل بدانیم و به هنگام عمل آنها را تبدیل به موجودات و مقولاتی درجه سوم و چهارم بنماییم، بر همه معلوم می‌شود که مدیرانی هستند که از آینده غافل بوده و به فردایی که همگی مسئول بهسازی آن هستند؛ دقیقا نظیر مدیریت امروزی فوتبال باشگاهی پایه در خوزستان.
وی با تاکید بر این که در این زمینه قبل از هر چیز باید برخی مدیران فوتبال پایه خوزستان را توجیه کنیم که چرا فوتبال پایه یک امر اصلی اساسی حیاتی است، گفت: بازیکنان پایه امروز مردان فردا هستند و چه ما بخواهیم و چه نخواهیم نسلی هستند که فردا را تحویل خواهند گرفت و امر مهم اداره و ساختن فردای دورتر به عهده آن ها است و اگر این فرداسازان خوب ساخته نشوند، به یقین در انجام وظیفه بزرگ اجتماعی خود دچار کوتاهی و عدم توانایی خواهند شد و تمام مسئولیت آن نیز بر عهده نسلی است که امروز باید به تربیت جسمی و روحی این اداره کنندگان فردا بپردازند.
این مدیر ورزشی خاطر نشان کرد: اگر می خواهیم فردای فوتبال ما بهتر از امروزش باشد، باید به جوانان امروز بسیار بهتر از گذشته رسید و آنها را از تمام جهات تکنیکی و تاکتیکی به درجات بالاتر رساند و آیا در فوتبال خوزستان چنین آینده‌ای متصور هستیم؟ آیا در مکانیزم قوانین و مقررات اجرایی استان چنین اهرم هایی وجود دارد که با تکیه بر آنها به واسطه وجود آنها فوتبال پایه به امری درجه اول و مهم تبدیل شود؟
وی در ادامه تاکید کرد: دو نقطه ساده نشان دهنده این معنا است که پاسخ تمامی این سوالات منفی است.؛ زمان انجام و مکان انجام مسابقه های پایه. این بازیکنان در بدترین ساعت روز به میدان می‌روند و مسابقه می دهند، آن هم در زمینی که بلندی چمن اش به ۲۰ سانتی متر می رسد! در زمینی مسابقه می دهند که درون ۱۸ قدمش ده ها چاله وجود دارد. در زمینی به میدان می‌روند که خط های کنار بیش از ۱۰ سانت بلندتر از زمین است! این ها مشکلات و معضلات فوتبال خوزستان به ویژه در رده سنی پایه است.
جمالپور گفت: بر هیمن اساس می توان به این باور رسید که در فوتبال خوزستان توجه عملی به پایه ها اندکی بالاتر از صفر است. همان طور که گفتم فوتبالیست های پایه امروز چون مردان فوتبال آینده هستند، هم فوتبال فردای ما را شکل می‌دهند و هم الگوها و نمونه های نسل بعدی هستند. به این ترتیب می بینیم که کوتاهی امروز تا دو نسل بعد نیز در فوتبال ما تاثیر منفی خواهد داشت و نیز می دانیم که برای اصلاح غلط های فاحش تکنیکی، جز کار بر روی پایه ها به هیچ مورد دیگری نمی‌توان امید بست.
وی بیان کرد: اگر می خواهیم فوتبال فردای ما دچار اشتباهات تکنیکی و تاکتیکی امروز نباشد و اگر می خواهیم فوتبال حساب شده، منطقی، آگاهانه و دلپذیر داشته باشیم تنها و تنها یک راه داریم و آن هم کار در بخش فوتبال پایه است و این کار نیز آنگاه میسر و ممکن می شود که هیات فوتبال در عمل به پایه ها کند و با تنظیم و تدوین مقررات ویژه تیم های باشگاهی و غیر باشگاهی را وادار به سرمایه گذاری مثبت و فعال در همه رده های سنی پایه ای کند.
مدیر عامل سابق باشگاه استقلال خوزستان در پایان، گفت: فوتبال خوزستان و به تبع آن فوتبال سراسر کشور پوست خواهد انداخت و همانی خواهد شد که سال‌های سال است که باید باشد و نیست؛ اما اگر هیات فوتبال خیال کند وظیفه‌ اش برگزاری مسابقه آن هم تحت هر شرایطی است به یقین که دور باطل ادامه خواهد یافت و در نتیجه استعدادهای موجود هرز خواهند رفت و لاجرم فردای فوتبال ما بدتر از امروز خواهد شد.
انتهای پیام

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=39537

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.