• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳

تنها یک‌ درصد ازمردم آمریکا، روسیه را مشکل اصلی این کشور می‌دانند

  • 23 آذر 1401 - 12:51
تنها یک‌ درصد ازمردم آمریکا، روسیه را مشکل اصلی این کشور می‌دانند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، یافته‌های تازه‌ترین نظرسنجی موسسه گالوپ، نشان می‌دهد که در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ عمده مردم آمریکا مشکل اصلی این کشور را «دولت آمریکا» و کمتر از یک درصد روسیه را مشکل اصلی واشنگتن می‌دانند.
بر اساس این نظرسنجی، به طور متوسط، ۱۹ درصد از افرادی که در طول سال ۲۰۲۲ در نظرسنجی شرکت کرده‌اند، «دولت را مهم‌ترین مشکل» می‌دانند و این در حالی است که «تورم و اقتصاد» به ترتیب با ۱۶ و ۱۲ درصد، به عنوان مشکلات و معضلات بعدی آمریکایی‌ها معرفی شده‌اند.
درصد آمریکایی‌هایی که روسیه را مشکل اصلی این کشور می‌دانند، از فوریه تا مارس و در پی آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، از ۲ به ۹ درصد افزایش یافت اما این رقم در آوریل به ۵ درصد کاهش پیدا کرد و در پنج ماه اخیر نیز، یک و زیر یک‌ درصد باقی مانده است؛ حتی با وجود اینکه واشنگتن ده‌ها میلیارد دلار اسلحه به اوکراین ارسال کرده است.
در نظرسنجی‌های یک دهه گذشته گالوپ، «دولت آمریکا» همواره «مهم‌تری مشکل» بوده و تنها در مقطعی کوتاه در سال ۲۰۲۰، همه‌گیری کووید-۱۹ از آن سبقت گرفت. این بیماری، در اوایل سال ۲۰۲۲ کمی از توجهات را به خود جلب کرد و در نظرسنجی ماه ژانویه، ۲۰ درصد پاسخ‌دهندگان به آن اشاره کردند.
با این حال، این موضوع به طور متوسط نتوانست توجهات را از دولت و رهبران واشنگتن منحرف کرده و برای بیش از ۶ ماه از یک درصد عبور نکرد.
به طور کلی رضایت آمریکایی از مسیر کشورشان از سال ۲۰۱۱ تاکنون، کاهش پیدا کرده به طوری که تنها ۱۸ درصد نسبت به آینده مسیر فعلی آمریکا خوش‌بین هستند. از سال ۱۹۷۹ تاکنون، این چهارمین باری است که رضایت عمومی آمریکایی ها به زیر ۲۰ درصد تنزل پیدا کرده است. بر اساس گزارش گالوپ، کاهش رضایت عمومی مردم آمریکا از مسیر کشورشان در سال جاری، عمدتا به دلیل کاهش رضایت دموکرات‌ها است به طوری که تنها ۳۱ درصد از حامیان این حزب، مسیر کنونی آمریکا را مثبت قلمداد می‌کنند!
این در حالی است که چشم‌انداز مثبت جمهوری‌خواهان از آغاز ریاست جمهوری جو بایدن در سال گذشته، رو به افول گذاشت و تنها ۴ درصد از آن ها آینده آمریکا را مثبت می‌دانند. همچنین، رضایت عمومی از بایدن نیز در این ماه همچنان روی ۴۰ درصد مانده است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=35551

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.