• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

تلاش ۵ دهه‌ای احیای تالاب انزلی نتیجه بخش نبوده است

  • 18 دی 1401 - 12:11
تلاش ۵ دهه‌ای احیای تالاب انزلی نتیجه بخش نبوده است

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی پیش از ظهر یکشنبه در نشست بررسی وضعیت تالاب‌ها در کیلان، اظهار کرد: احیای تالاب‌ها از اولویت مهم دولت سیزدهم در گیلان است.
وی با اشاره به اهمیت حفظ اکوسیستم تالاب‌ها، افزود: برای حفظ اکوسیستم و موجودات زنده تالاب باید برنامه محور عمل کرد.
استاندار گیلان با اشاره به ضرورت لایروبی در تالاب و بندر جهت تسهیل بخشی امورات کشتی رانی، اضافه کرد: لایروبی در تالاب باید به گونه‌ای صورت گیرد که شرایط پهنه گیری کشتی فراهم شود.
عباسی با تاکید اینکه آب راه‌های قدیمی منتهی به تالاب احیا و حفظ شود، گفت: آب راه‌های قدیمی شریان‌های اصلی حفظ تالاب هستند و باید از آنها مراقبت کرد.
وی از منابع طبیعی گیلان خواست تا نسبت عملکردش در خصوص احیای تالاب‌ها و رسوب برداری از تالاب و بندر گزارش ارائه کند، افزود: کوتاهی و قصور متولیان امر احیا و حفظ تالاب‌های گیلان پذیرفتنی نیست.
استاندار گیلان با بیان اینکه از سمن‌ها و نهادهای مردمی در امر تالاب به خوبی استفاده نشده، گفت: سمن‌ها و مؤسسات مردمی و زیست محیطی را در حفظ و احیای تالاب مشارکت دهید.
عباسی با بیان اینکه ۵ دهه از احیای تالاب انزلی می‌گذرد، اضافه کرد: از دهه چهل عملیات احیای تالاب انزلی آغاز شده و تاکنون اثر وضعی مناسبی نداشته و به نتیجه ختم نشده است.
وی، انسجام و وحدت رویه در کار را موفقیت آمیز خواند و افزود: هیچ اقدامی بدون نظارت و دستور کارگروه احیای تالاب انجام نشود.
استاندار گیلان با تاکید از حفظ پرندگان مهاجر و گونه‌های مهمان در تالاب انزلی، تصریح کرد: تعلل در حفظ و مراقبت از پرندگان و گونه‌های مهاجر در تالاب انزلی پذیرفتی نیست.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=37092

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.