• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳

تلاش مشترک چین و روسیه برای احیای برجام بر اساس احترام متقابل

  • 13 آبان 1400 - 11:43
تلاش مشترک چین و روسیه برای احیای برجام بر اساس احترام متقابل

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، وزارت خارجه چین با صدور بیانیه‌ای از تلاش‌های مشترک پکن و مسکو برای احیای برجام خبر داد.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه چین در این بیانیه عنوان کرد: بر اساس گفتگوی تلفنی «ما ژائوزو» و «سرگئی ریابکوف» معاونان وزیران امور خارجه دو کشور که در تاریخ ۳ نوامبر انجام شد، چین و روسیه آماده ادامه تعاملات استراتژیک با یکدیگر بوده و به طور مشترک موضوع حل و فصل سیاسی پرونده هسته‌ای ایران را به جلو خواهند برد.

وزارت خارجه چین در این بیانیه تصریح کرد که دیپلمات‌های چین و روسیه در این گفت‌وگو درباره طیف گسترده‌ای از موضوعات به اجماع رسیدند. همچنین در این بیانیه تاکید شده که بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک در مورد برنامه هسته‌ای ایران (برجام) باید با در نظر گرفتن منافع هر یک از طرف‌های ذیربط و بر اساس احترام متقابل انجام شود.

لازم به ذکر است، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین نیز ساعاتی پیش، با انتشار توئیتی به خبر توافق برای آغاز دور جدید مذاکرات با ایران واکنش نشان داد و از آن استقبال کرد و گفت: این گفت‌وگوها راه را برای رفع تحریم‌های آمریکا باز می‌کند.

میخائیل اولیانوف نوشت: مذاکرات وین درباره از سرگیری اجرای برجام ۲۹ نوامبر برگزار می‌شود. این تصمیم جمعی که از مدت‌ها پیش مورد انتظار بود راه را برای رفع تحریم‌های آمریکا باز می‌کند.

چند ساعت پیش از این نیز، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به توافق هسته‌ای با ایران گفت که واشنگتن در دور هفتم مذاکرات وین که از ۲۹ نوامبر از سر گرفته خواهد شد شرکت خواهد کرد.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، ریاست هیأت آمریکایی در این نشست را «رابرت مالی» نماینده آمریکا در امور ایران بر عهده خواهد داشت.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=10142

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.