• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳

تقویم اجرایی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر تا المپیک

  • 20 مرداد 1402 - 13:54
تقویم اجرایی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر تا المپیک

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر که کسب سهمیه تیمی برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس را دنبال می کند، تاکنون در سه رویداد انتخابی (تاثیرگذار در امتیاز المپیک) شرکت کرده است و با کسب مجموع ۱۴۲ امتیاز فعلا جایگاه بهترین تیم آسیا برای کسب سهمیه را به نام خود کرده است.
در ادامه این مسیر و تا زمان بازی های المپیک اما ملی پوشان شمشیربازی اسلحه سابر باید در ۹ رویداد دیگر که همگی در رنکینگ بازیکنان تاثیر مستقیم دارند، شرکت کنند. این رقابت ها عبارتند از:
* جام جهانی الجزایر (آبان)* گرند پری فرانسه (آذر)* گرند پری تونس (دی)* جام جهانی لهستان (بهمن)* جام جهانی ایتالیا (اسفند)* جام جهانی بوداپست (فروردین)* گرندپری کره جنوبی (اردیبهشت)* جام جهانی اسپانیا (اردیبهشت)* قهرمانی آسیا (خرداد)
جام جهانی در هر دو بخش انفرادی و تیمی برگزار می شود و رقابت های گرندپری هم فقط در بخش انفرادی برگزار می شود.
البته پیش از همه این رقابت ها، تیم ملی شمشیربازی باید در بازی های آسیایی هانگژو (اول تا ۱۷ مهر) شرکت کند اما این بازی ها رنکینگ ندارد.
جام جهانی اسپانیا، قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان سه رویدادی است که تیم ملی شمشیربازی ایران برای کسب سهمیه تیمی المپیک در آنها شرکت کرده است. به واسطه حضور در این سه رویداد و کسب ۱۴۲ امتیاز، شمشیربازی اسلحه سابر ایران در حال حاضر به عنوان بهترین تیم آسیایی در رده ششم رنکینگ المپیکی قرار دارد.
چهار کشور اول رده بندی جهنی همراه با بهترین های هر قاره برای المپیک ۲۰۲۴ کسب سهمیه تیمی خواهند کرد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=46185

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.