• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳

تقویت سیستم‌های پایش تصویری در جاده‌ها

  • 21 آذر 1402 - 12:01
تقویت سیستم‌های پایش تصویری در جاده‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی وزیر کشور صبح امروز در حاشیه طرح زمستانه پلیس راهور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در کشور حدود ۵ هزار نقطه حادثه خیز داریم (حدود ۳ نقطه حادثه خیز در جاده‌ها و دو هزار نقطه در شهرها) که ۷۰۰ نقطه حادثه خیز باید به صورت اورژانسی رفع حادثه شوند.
وی با اشاره به تردد خودروهای شوتی (خودروهای حمل قاچاق) در جاده‌های کشور، گفت: متأسفانه خودروهای شوتی در برخی جاده‌های کشور با سرعت فراوان حرکت می‌کنند و به دستورات و هشدارهای پلیس توجهی نمی‌کنند و برای خود و دیگر هموطنان در جاده‌ها حادثه ایجاد می‌کنند که باید با این افراد به شدت برخورد شود.
وزیر کشور بیان کرد: سیستم‌های پایش تصویری در جاده‌ها باید تقویت شود و توان پهپادی راهور باید ارتقا پیدا کند که این مهم هماهنگی بین دستگاه‌های دولتی و امدادی را طلب می‌کند.
وحیدی خطاب به مردم گفت: رانندگان باید قوانین راهنمایی و رانندگی را بیشتر از قبل رعایت کنند تا شاهد تصادفات دلخراش در جاده‌ها نباشیم؛ البته که ایمنی خودروها و ایمنی جاده‌ها باید افزایش پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه مشکلات جاده‌ای در کمیسیون ایمنی راه‌ها مطرح می‌شود و برای حل آنها تصمیم گرفته می‌شود، گفت: برخی ازا ین مشکلات نیاز به منابع مالی دارند و برخی دیگر اهتمام دستگاه‌ها به ویژه وزارت راه را برای حلشان در پی دارند.
وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ایمنی خودروهای ایرانی افزایش یافته است یا خیر گفت: سازمان استاندارد و وزارت صمت باید بر ایمنی خودروها نظارت کنند و خودروسازان باید ضوابط استانداردی خودروها را رعایت کنند.
وحیدی ادامه داد: در گذشته مواردی بوده است که خودروها ایمنی لازم را نداشته و پلیس راهور از شماره گذاری آنها جلوگیری کرده است چرا که هیچ چیز نمی‌تواند جان مردم را به خطر بیندازد.
وی در پایان تاکید کرد: دستگاه‌های نظارت کننده و کنترلی باید نظارت بیشتری بر ایمنی خودروهای ایرانی و عملکرد خودروسازان داشته باشند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=51256

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.