• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳

تغییر زمان میزبانی شمشیربازی ایران به خاطر «بدموقع» بودن

  • 13 مرداد 1402 - 13:54
تغییر زمان میزبانی شمشیربازی ایران به خاطر «بدموقع» بودن

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون شمشیربازی به زودی برگزارکننده یک دوره مسابقات بین المللی است. این رقابت ها با عنوان«ستلایت» و در اسلحه سابر برگزار می شود.
پیش از این فدراسیون جهانی شمشیربازی ۲۶ شهریور (۱۷ سپتامبر) را برای این میزبانی ایران مصوب کرده و در تقویم خود ثبت کرده بود اما این زمان به خاطر نزدیک بودن به بازی های آسیایی (اول تا ۱۷ مهر – هانگژو) اصلا ایده آل نبود به خصوص که حضور ملی پوشان اسلحه سابر ایران را به مخاطره می انداخت.
در همین راستا مسئولان فدراسیون ایران رایزنی هایی با فدراسیون جهانی داشتند تا در صورت امکان برگزاری مسابقات در زمان مصوب لغو و به زمان دیگری موکول شود. این رایزنی ها اگرچه دیر اما جواب داد. بر این اساس مقرر شده مسابقات ستلایت اسلحه سابر بزرگسالان ۱۰ سپتامبر (۱۹ شهریور) برگزار شود.
این سومین دوره مسابقات ستلایت اسلحه سابر بزرگسالان است که به میزبانی ایران و در اصفهان برگزار می شود. البته دوره نخست این رقابت ها بدون عنوان ستلایت و با حضور نمایندگان برخی کشورها در تهران برگزار شد اما بعد از آن، فدراسیون بین المللی شمشیربازی این مسابقات را با عنوان «ستلایت» وارد تقویم سالیانه خود کرد.
فدراسیون شمشیربازی ایران دعوتنامه حضور در مسابقات را برای کشورها ارسال کرده است. سال گذشته نمایندگانی از آذربایجان، گرجستان، ترکیه، عراق و پاکستان در مسابقات شرکت داشتند.
قهرمان مسابقات شمشیربازی ستلایت اسلحه سابر ۲ هزار جایزه نقدی دریافت می کند. سهم نفرات دوم و سوم هم به ترتیب ۱۵۰۰ و هزار دلار است. علی پاکدامن در دوره پیشین این رقابت ها که شهریور سال گذشته برگزار شد به عنوان قهرمانی دست یافت.
خبرگزاری مهر پیش از این در گزارشی با عنوان «میزبانی بدموقع شمشیربازی ایران/ مسئولان تقویم را ندیدند؟» به زمان برگزاری مسابقات ستلایت و لزوم جابه جایی آن اشاره کرده بود.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=45854

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.