• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

تاکید بر پرداخت سود سهام عدالت در موعد مقرر

  • 21 اردیبهشت 1403 - 13:00
تاکید بر پرداخت سود سهام عدالت در موعد مقرر

به گزارش خبرگزاری مهر، ولی‌اله جعفری مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار کشور در مصاحبه با رادیو اقتصاد اظهار کرد: در مجامع شرکت سرمایه پذیر سهام عدالت ۳۶ شرکت هستند که تاکید داریم تا توان پرداخت سود را در زمان مناسب را هم در نظر بگیرند.
جعفری افزود: سال گذشته در پرداخت سود سهام ۸۷ همت از ۳۶ شرکت سرمایه پذیر طلبکار شدیم؛ ۶۰ همت در دو مرحله آذر و اسفند پرداخت شد و ۳۵ همت صرف افزایش سرمایه شد و ۱۵ همت مانده که مهلت قانونی پرداخت سود پرداخت نشده بر خلاف اساسنامه از مدت قانونی هم عبور کرده است.
وی بیان کرد: مجامع شرکت‌ها همواره تاکید بر پرداخت سود در زمان و موعد مقرر دارند؛ ولی برخی از شرکت‌ها از کارفرماهای خود طلبکارند و نتوانستند مطالبات خود را دریافت کنند؛ لذا روزانه و مستمر با کارفرماها ارتباط داریم تا بدهی وصول و سود سهام پرداخت شود.
مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار کشور تصریح کرد: ما به دلیل عدم پرداخت سود صاحبان شرکت‌های بورس در قبال خلف وعده با ظرفیت‌های قانونی برخورد خواهیم کرد که شاید رسانه‌ای نشود ولی هم سیاست‌های حمایتی از شرکت‌ها داریم و هم تعهدی بر اعضای هیأت مدیره شرکت دنبال می‌کنیم که طبق مقررات برخورد شود.
وی گفت: از همه ظرفیت‌ها برای برخورد با مدیران شرکت‌ها استفاده می‌کنیم اما نحوه پرداخت ضرر و زیان نیازمند برخورد مراجع قضائی است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=57398

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.