• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳

تاسیسات گردشگری برای سفرهای خانوادگی مناسب نیست

  • 18 مهر 1402 - 12:01
تاسیسات گردشگری برای سفرهای خانوادگی مناسب نیست

به گزارش خبرنگار مهر، در نشست تخصصی گردشگری و معنویت که با رویکرد سلامت معنوی پیش از ظهر سه شنبه در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، شهاب طلایی عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق (ع) درباره سفر و سلامت معنوی و خانواده گفت: در موضوع شکل گیری گردشگری خانوادگی تعداد زیادی از افراد جهان در محلی زندگی می‌کنند که وطن خودشان نیست و این باعث انجام سفرهای بیشتر می‌شود.
وی افزود: ارتباط نزدیکی بین نسل‌ها اتفاق افتاده است و آن شکاف قبل کمتر شده است. نسل قدیم سعی می‌کند که خود را به روز نگه دارد این باعث می‌شود که ارتباط بین خانواده‌ها بیشتر شود بیشتر از ۶۰ درصد از جمعیتی که از چین خارج می‌شود با خانواده سفر می‌کنند. زیرساخت‌هایی که کشورها باید در آینده مد نظر قرار دهند ایجاد زیرساخت‌ها برای حضور خانوادگی افراد است. الان یک خانواده برای سفر تصمیم می‌گیرد و حتی ممکن است نظر فرزند خانواده برای تصمیم به سفر غالب باشد.
طلایی ادامه داد: وقتی زیرساخت‌های توسعه کشورها را بررسی کنید، با زیرساخت‌هایی مواجه می‌شوید که غالباً برای خانواده تعریف نشده است حتی در استان خراسان رضوی تأسیسات و هتل‌ها برای حضور خانواده‌ها مناسب نیستند. معیار ارزش گذاری و استانداردسازی ما برای تأسیسات گردشگری معیار خانواده نیست.
این استاد دانشگاه افزود: در سند تحول سیزدهم به موضوع گردشگری خانوادگی اشاره شده است و ما امیدواریم به موضوع برنامه ریزی برای خانواده و توجه به نیازها و نگرش‌های خانواده‌ها و آماده کردن زیرساخت‌ها برای این سفرها و معنویت افزایی در جامعه بیشتر کار کنیم‌.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=48729

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.