• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

بیماری‌های شایع فصل پاییز/افراد با مزاج سرد و خشک در معرض بیماری

  • 30 مهر 1401 - 12:09
بیماری‌های شایع فصل پاییز/افراد با مزاج سرد و خشک در معرض بیماری

به گزارش خبرنگار مهر، الهام اختری متخصص طب سنتی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران به بیماری‌های فصل پاییز اشاره کرد و گفت: در فصل پاییز به دلیل خنک شدن هوا اغلب افراد از خشکی بینی و آبریزش شکایت دارند و برخی از مراجعه کنندگان به مطب‌ها با حملات خون دماغ، تغییرات فشار خون، تغییرات خلق و تغییرات پوست مواجه هستند که تمامی اینها نشان دهنده این است که فصل پاییز از راه رسیده و طبیعت پاییز سرد و خشک است.
وی ادامه داد: پاییز برای افراد سالم به خصوص آنهایی که مزاج گرم و تر دارند مناسب‌تر است اما برای سالمندان و افرادی با طبیعتی سرد و خشک مناسب نیست و می‌تواند موجب تشدید علائم و بروز برخی بیماری‌ها شود.
این متخصص طب سنتی گفت: برخی از اختلالات گوارشی، اگزما، خشکی پوست و شوره سر، ورم لوزه‌ها، درد مفاصل، دردهای سیاتیکی، بیماری‌های ریه مثل تنگی نفس و سرفه، قلنج، کم خونی، وسواس و افسردگی، تشدید حملات سردرد و اختلالات خواب از جمله مشکلاتی است که در پاییز امکان شدید شدن آنها وجود دارد.
وی افزود: به عنوان اولین و مهمترین تدبیر، افراد آسیب پذیر نباید در معرض باد پاییز قرار گیرند و در صورت بودن در مکان‌های سرباز یک ژاکت یا لباس مناسب برای ابتدای صبح و آخر شب همراه داشته باشند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=31401

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.