• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

بولیوی تمایل خود برای پیوستن به‌ «بریکس» را اعلام کرد

  • 11 مرداد 1402 - 19:04
بولیوی تمایل خود برای پیوستن به‌ «بریکس» را اعلام کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سفیر بولیوی در روسیه امروز چهارشنبه یادداشتی را درباره تمایل این کشور برای پیوستن به «بریکس» ارائه کرد.
به گزارش این خبرگزاری، «ماریا لوئیزا راموس اورزاگاست» (Maria Luisa Ramos Urzagaste)، سفیر بولیوی در مسکو امروز اعلام کرد: سفارت بولیوی در روسیه یادداشتی را در مورد تمایل این کشور برای پیوستن به «بریکس» به طرف روسی ارسال کرده است.
سفیر بولیوی در مسکو در این ارتباط ادامه داد: ما این یادداشت را برای همه کشورها در مورد تمایل خود به منظور پیوستن به «بریکس» ارسال کردیم، سپس با تصمیم «بریکس»، رئیس جمهور (بولیوی) به این اجلاس دعوت شد، دقیقاً به این دلیل که قبلاً درخواست ارائه کردیم و البته این درخواست را نیز الان داریم.
«ماریا لوئیزا راموس اورزاگاست» در این خصوص اضافه کرد: این درخواست را اینجا (در روسیه) به مسکو ارائه کرده ایم.
این در حالیست که سخنگوی کرملین پیشتر از برنامه گروه «بریکس» برای گسترش اعضای خود خبر داده بود.
«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه دیروز سه شنبه اعلام کرد که این موضوع در نشست آتی «بریکس» در آفریقای جنوبی، که از ۲۲ تا ۲۴ آگوست برگزار می شود، مورد بحث قرار خواهد گرفت.
پسکوف در جمع خبرنگاران حاضر در کرملین گفت: موضوع گسترش، موضوع بسیار مهمی است، زیرا شاهد هستیم که کشورهای بیشتری از قصد خود برای پیوستن به این گروه صحبت می کنند. این مقام کرملین البته یادآور شد که در میان اعضای «بریکس» در مورد گسترش این گروه، اختلافات جزئی وجود دارد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=45782

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.