• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

بورس در چه صورتی با پمپاژ پول مواجه می‌شود؟

  • 28 آذر 1401 - 12:09
بورس در چه صورتی با پمپاژ پول مواجه می‌شود؟

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در دو ماه اخیر توانسته بازده خوبی داشته باشد و طبق تصویر زیر بیش از ۱۸ درصد رشد کند. حال شاخص با ورود به ناحیه مقاومتی یک میلیون و پانصد هزار تا یک میلیون و ۶۰۰ قرار گرفته و برای عبور از این ناحیه نیاز به یک محرک قوی دارد.

شاخص کل بورس، اما در مدت زمان هفتگی توانسته است وارد ناحیه مقاومتی شود و صعود خوب بورس در معاملات روز یکشنبه با ارزش معاملات خرد بالای ۶ هزار میلیارد تومان نوید روزهای سبز بورس را داد که البته این صعود در معاملات روز دوشنبه با اما و اگرهایی مواجه شد.

در معاملات دوشنبه بازار سرمایه، شاخص کل اما با اما و اگرهای افزایش نرخ بهره که توسط رئیس کل بانک مرکزی در نشست خبری روز گذشته انجام شد مواجه شده و امروز با افزایش عرضه و رشد بسیار خفیف ۲ هزار واحدی مواجه است.


در هفته جاری نگرانی فعالان بازار سرمایه افزایش نرخ بهره بوده و با تکذیب این خبر توسط سخنگوی اقتصادی دولت می‌تواند بورس دوباره صعودی شود، البته باید در نظر گرفت، در هفته‌های بعد بودجه در مجلس رونمایی شده و بحث‌های مهمی مانند نرخ خوراک صنایع به ویژه پتروشیمی‌ها می‌تواند بورس را با نوسان مثبت یا منفی مواجه کند، اما در صورت کلی و در صورت رفع دو نگرانی فوق، امروز با افزایش نرخ نیما بورس مستعد شکستن مقاومت‌ها و پیش روی به ناحیه‌های بالای یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=35898

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.