• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

بهترین خشک ‌کن میوه صنعتی در بازار چه ویژگی هایی دارد؟

  • 24 اردیبهشت 1401 - 17:47
بهترین خشک ‌کن میوه صنعتی در بازار چه ویژگی هایی دارد؟

امروزه یکی از کسب ‌و کارهای پر درامد خشک کردن میوه و تولید چیپس میوه است؛ که هم به‌ صورت خانگی و هم به ‌صورت صنعتی انجام می‌شود و به بازار عرضه می‌گردد. قطعا در هر کسب‌وکاری استفاده از تجهیزات و دستگاه‌های مرغوب و باکیفیت، سبب می‌شود تا محصول نهایی نیز به بهترین نحوه تولید شده و این خود تاثیر زیادی در رضایت مشتریان و پیشرفت خط تولید دارد. در تهیه چیپس میوه در کسب‌ و کارهای بزرگ علاوه بر دستگاه میوه خشک‌ کن برای شستشو، پوست کندن، هسته گیری، اسلایس کردن میوه‌ها و … نیز به تجهیزات دستی یا برقی نیازمند هستیم؛ اما در این میان دستگاه خشک‌ کن میوه از اهمیت بیشتری برخوردار است و برای ارتقای کیفیت محصولات تولید شده باید از بهترین خشک‌ کن میوه صنعتی در بازار استفاده کرد. در ادامه با بررسی انواع دستگاه‌های میوه خشک ‌کن، با بهترین خشک کن میوه صنعتی در بازار آشنا می‌شویم.


دستگاه میوه خشک‌ کن چه انواعی دارند؟


دستگاه‌های میوه خشک‌ کن در انواع ماکروویوی، صنعتی، خورشیدی و انجمادی ساخته می‌شوند؛ که هر کدام از این‌ها در نوع سوخت مصرفی متفاوت‌اند. برای مثال دستگاه‌های خشک‌ کن خورشیدی، با انرژی نور خورشید کار می‌کنند. دستگاه‌های صنعتی خود به چند مدل دسته بندی می‌شوند؛ که در ادامه بیشتر به آن می‌پردازیم. دستگاه‌های میوه خشک ‌کن صنعتی به صورت کلی در سه مدل کابینی، تونلی و دوار تولید می‌شوند و انتخاب هر مدل از این دستگاه‌های با توجه به نوع محصول و ظرفیت ورودی دستگاه، است. دستگاه خشک‌ کن تونلی بیشتر برای تناژهای بالا کاربرد دارد و به صورت کانتینیوس یا پیوسته کارکرده و خشک کردن میوه‌ها در مدت زمان کمتری صورت می‌گیرد. با مدل دستگاه‌های کابینی که نام دیگر آن کابینتی است در قسمت بعد بیشتر با آن آشنا می‌شویم.


ویژگی دستگاه خشک ‌کن صنعتی کابینی چیست؟


می‌توان گفت بهترین خشک ‌کن سبزی و میوه صنعتی در بازار، دستگاه خشک کن میوه کابینی است. این نوع دستگاه بیشترین کاربرد را برای خشک کردن میوه و سبزی دارد و به دلیل ویژگی‌های آن از محبوبیت بالایی برخوردار است. خشک‌ کن‌های کابینی در سه نوع خانگی که برای کسب و کارهای خانگی مناسب است، صنعتی و نیمه صنعتی که برای کسب و کارهای بزرگ‌تر مناسب بوده، تولید می‌گردند. این نوع دستگاه به دلیل ارزانی قیمت، با کیفیت بودن، تنوع و مناسب بودن برای سطوح مختلف کاری، کم جا بودن، قابلیت کاربری ساده و راحت و دیگر ویژگی‌های آن، در میان دیگر دستگاه‌های خشک ‌کن مورد استقبال بیشتری قرار گرفته است.


ظرفیت‌های تولید میوه و سبزی خشک با دستگاه کابینتی چقدر است؟


دستگاه‌های خشک‌ کن کابینتی با ظرفیت‌ها و اندازه‌های مختلف ساخته شده و هر کدام بر اساس اندازه و ظرفیت خود در سطوح مختلف کاربرد دارد. از انواع خشک‌کن‌های کابینی می‌توان به خشک‌ کن‌های خانگی، مینی تک کابین، تک کابین، دو کابین و سه کابین اشاره کرد که هر کدام ظرفیت‌های مختلفی دارند. در میان این خشک‌ کن‌های کابینی مدل خانگی و مینی تک کابین از همه مدل‌ها کوچک‌تر بوده و ظرفیت آن نیز از همه کمتراست. این دو نوع خشک ‌کن بیشتر برای کسب و کارهای خانگی و نیمه صنعتی کاربرد دارند. برای کسب و کارهای صنعتی کوچک دستگاه خشک‌ کن تک کابین مناسب است و برای کسب و کارهای نسبتا بزرگ و متوسط خشک ‌کن دو کابین مناسب است. دستگاه خشک ‌کن سه کابین نیز برای کسب و کارهای بزرگ صنعتی مناسب است ولی در کسب و کارهایی نیاز به تولید تناژ بالاتری است، می‌توان هم از دستگاه خشک‌ کن تونلی استفاده و یا هم از چند دستگاه خش کن سه کابین به صورت موازی استفاده کرد. در ادامه در جدول هر نوع از خشک‌ کن‌های کابینی را با تعداد سینی و مساخت سینی آورده شده که شما می‌توانید با توجه به مساحت سینی و تعداد آن‌ها ظرفیت هر دستگاه را تخمین زده و بر اساس نیاز خود یک مدل را خریداری کنید. همان‌طور که گفته شد دستگاه خشک ‌کن کابینی بهترین خشک ‌کن میوه صنعتی در بازار است و کاربری آن بسیار راحت است. خشک ‌کن‌های کابینتی رطوبت موجود در اسلایس‌های میوه را خارج کرده و به وسیله گردش هوای داغ که به صورت یکنواخت و یکسان چیپس میوه‌ای کاملا با کیفیت که علاوه بر بو، رنگ و طعم میوه، ویتامین‌های موجود در میوه را حفظ کرده، تولید می‌کند.


تعداد سینی‌های هر دستگاه به شرح زیر است:

دستگاهتعداد سینیمساحت سینی
مینور (خانگی)۱۵۵۰*۲۵
مینی (نیمه صنعتی)۳۰۵۰*۶۰
تک کابین (صنعتی)۴۲۷۲*۷۲
دو کابین (صنعتی)۷۸۷۲*۷۲
سه کابین (صنعتی)۱۳۲۷۲*۷۲
سه کابین پلاس (صنعتی)۱۶۸۷۲*۷۲

سخن پایانی


شما در این مقاله با بهترین خشک ‌کن میوه صنعتی در بازار آشنا شدید و با توجه به اطلاعات داده شده درباره هر مدل از دستگاه‌های خشک‌ کن کابینتی و هم‌چنین با توجه به نوع کسب‌ و کار خود می‌توانید دستگاه خشک ‌کن مورد نظر خود را خریداری کرده و کسب ‌و کار خود را شروع کنید.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=21751

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.