• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳

بهترین بسته بندی کارتنی سیب درختی صادراتی

  • 06 آبان 1400 - 6:01
بهترین بسته بندی کارتنی سیب درختی صادراتی

سیب یکی از میوه های پرخاصیت و پرطرفدار است که همین موضوع بسته بندی آن را مهم کرده است. ایران یکی از کشورهایی می باشد که بدلیل شرایط اقلیمی، سیب درختی در انواع متفاوت ( سبز، زرد و قرمز) در شهرهای مختلف آن کشت می شود و بصورت فراوان در بازار عرضه می گردد و البته به همان نسبت تقاضا برای این میوه وجود دارد پس نوع بسته بندی و عرضه آن دارای اهمیت می باشد. در گذشته برای بسته بندی سیب از سبدهای پلاستیکی استفاده می شد که با توجه به قابل بازیافت نبودن این سبدها وآسیبی که به محیط زیست وارد می کنند و همچنین شکیل نبودن ظاهر آنها استفاده از این نوع بسته بندی های پلاستیکی هر روزه کمتر شد واکثر تولیدکنندگان و فروشندگان سیب درختی به خرید بسته بندی های کارتنی تمایل پیدا کردند و استفاده از کارتن برای بسته بندی سیب رواج زیادی پیدا کرد حال می خواهیم بدانیم کدام بسته بندی های کارتنی برای سیب درختی صادراتی مناسب می باشند و در فروش بیشتر این محصول در بازارهای خارجی نقش دارند.

چرا سیب صادراتی باید در کارتن بسته بندی شود؟

سیب میوه ای است که اگر به درستی بسته بندی نشود به سرعت له و فاسد میگردد و ممکن است تجارت آن ضرر زیادی به همراه داشته باشد بنابراین موضوع بسته بندی سیب بسیار حائز اهمیت می باشد.برای مشتری ها به خصوص مشتریهای خارجی کیفیت و نوع بسته بندی مهم است همان طور که می دانیم اولین نکته ای که مشتری را ترغیب به خرید می کند بسته بندی محصول است پس باید جعبه های سیب صادراتی را به نحوی انتخاب و تهیه کنید که بتوانند در بازارهای خارجی مشتری ها را جذب کنند ومعرف برند شما باشد. بهترین گزینه برای پک های سیب درختی جعبه های کارتنی سه لایه و پنج لایه هستند البته جعبه هایی که به خوبی تولید شوند محکم و مقاوم باشند و بتوانند به خوبی وزن سیب درون خود را تحمل کنند، کارتن هایی که اگر به مدت طولانی در سردخانه نگهداری شوند نم و رطوبت در آنها نفوذ نکند و سبب فاسد شدن سیب ها نشود پس باید یک کارتن با ضخامت بالا و کیفیت عالی انتخاب کنید.

چه کارتنی مناسب بسته بندی سیب صادراتی می باشد؟

برای بسته بندی سیب داخلی می توان از کارتن سه لایه استفاده کرد زیرا سیبی که به بازارهای داخلی عرضه می گردد مدت زیادی در جعبه های بسته بندی نگهداری نمی شود و همچنین در سردخانه انبار نمی گردد بنابراین کارتن سه لایه مناسب بسته بندی سیب داخلی است برای چاپ روی این کارتن ها، چاپ فلکسویی گزینه مناسبی می باشد. چاپ فلکسو در یک یا دو رنگ و بطور مستقیم بر روی کارتن ها اعمال می شود که شما می توانید برند یا لوگوی خود را بر روی کارتن محصول سیب تان چاپ کنید. کارتن سفید سه لایه یا پنج لایه نیز یکی از گزینه های بسته بندی سیب است این کارتن به رنگ سفید می باشد که می توانید با نظر وسلیقه ی خود آن را با چاپ یا بدون چاپ استفاده کنید. ولی موضوع سیب صادراتی کاملا متفاوت است سیب های صادراتی مدت طولانی در سردخانه انبار می شوند تا به بازارهای خارجی برسند پس باید کارتن بسته بندی آنها ضدرطوبت باشد و ضخامت نسبتاً بالایی داشته باشد، کارتنهای ۵ لایه بهترین گزینه برای بسته بندی سیب صادراتی هستند این کارتن ها از دو لایه فلوت ( ورق کنگره ای) و سه لایه ورق مسطح تشکیل شده اند که با توجه به وجود این لایه ها ضخامت خوبی دارند. برای تولید کارتن پنج لایه از فلوت ضدرطوبت استفاده می شود تا در حین نگهداری درسردخانه آب و رطوبت وارد کارتن نشود. لایه های مسطحی که در تولید کارتن ۵ لایه به کار می رود نیز انواع مختلف دارند که اگر می خواهید کارتن بسته بندی شما بهترین کیفیت را داشته باشد حتما از ورق کرافت برای قسمت داخلی کارتن استفاده کنید و حتی گاهی بکار بردن دو ورق کرافت در قسمت زیر و رو جعبه کارتنی توصیه می شود زیرا ورق کرافت جنس محکم و مقاومی دارد و به کار بردن آن در تولید جعبه کارتنی سبب استحکام بیشتر آن می شود. استفاده از این جعبه ها ی کارتنی شما را مطمئن می کند که محصول سیب شما به سلامت به دست مشتری خارجی میرسد در سایت های کارتن سازی نمونه های جعبه سیب صادراتی وجود دارد که شما می توانید با مراجعه به این سایت ها مدلهای متنوع جعبه های سیب صادراتی را مشاهده کنید.

مرتبط بخوانید: نمونه جعبه و کارتن بسته بندی انواع محصولات بازار داخلی و صادراتی

قیمت بسته بندی سیب صادراتی

همان طور که گفتیم سیب صادراتی باید در جعبه های کارتنی ۵ لایه بسته بندی شود تا با کمترین آسیب به مقصد برسد، قیمت این جعبه ها با توجه به نوع ، چاپ روی جعبه، جنس کارتن و تیراژ سفارش شده محاسبه می گردد. برای چاپ روی کارتن سیب صادراتی از چاپ افست میتوان استفاده کرد. چاپ افست را بطور مستقیم نمیتوان بر روی کارتن اعمال کرد بنابراین این چاپ را بر روی مقوا انجام داده که به مقوای چاپ شده پوستر می گویند سپس این پوستر را توسط دستگاه اتوماتیک و نیمه اتوماتیک بر روی کارتن های ۵ لایه می چسبانند که این فرآیند لمینت نامیده می شود. چاپ افست دارای چند رنگ است و وجود این رنگها در طرح روی جعبه های صادراتی سبب زیبا و جذاب شدن آنها می شود. کارتن های لمینتی سیب صادراتی به شکل سبدی و یا تلسکوپی ( دو قسمت زیره و رویه) تولید میشوند که محاسبه ابعاد آن با توجه به وزن محصول و سلیقه مشتری انجام میشود معمولا وزن سیبی که برای چیدن در این کارتن ها در نظر میگیرند بین تا 10 کیلوگرم می باشد سیب ها را به دو صورت تک رج و دورج در این کارتن ها می چینند در این وزن ها چیدمان به راحتی انجام می شود بطوریکه هوا در بین سیب ها جابجا می شود که همین امر سبب سالم ماندن سیب های صادراتی در طی مسیر می شود.

مرتبط بخوانید: استعلام آنلاین قیمت جعبه و کارتن بسته بندی در کمتر از۲ دقیقه

در تولید کارتن لمینتی معمولا یک لایه سلفون نیز روی جعبه می کشند سلفون هم جلوه ی زیباتری به جعبه ها می دهد و هم خاصیت ضد رطوبتشان را افزایش می دهد. کارتن های لمینتی صادراتی قیمت بالاتری نسبت به کارتن های فلکسویی دارند ولی باید در نظر داشت که در صادرات سیب، سالم ماندن و سالم رسیدن محصول مهمترین نکته می باشد اگر شما برای تولید کارتن سیب صادراتی خود هزینه ی بیشتری بپردازید و بهترین کارتن لمینتی دو رو کرافت همراه با سلفون را برای بسته بندی محصول خود تهیه کنید نه تنها پشیمان نخواهید شد بلکه با ارسال محصول خود به بازارهای خارجی و فروش بیشتر میتوانید سود زیادی بدست آورید وقتی شما یک محصول سالم به مشتری تحویل دهید مطمئناً بار دیگر نیز از شما خرید خواهد کرد و در اینجاست که شما از پرداخت هزینه ی بیشتر نه تنها ناراحت نمیشوید بلکه خوشحال هم خواهید شد.

چاپ و طرح روی کارتن های سیب صادراتی

یکی از نکات مهم در تهیه و تولید جعبه های صادراتی سیب ، طرح و چاپ روی جعبه هاست، چاپ افست که طی فرآیند لمینت بر روی کارتن های سیب اعمال می شود زیبایی این کارتن ها را چندین برابر می کند پس باید طرح و رنگی را برای جعبه های خود انتخاب کنید که مشتری را به سمت خود جذب کند و نام و لوگوی شما را تا مدتها در بازارهای خارجی پرفروش کند. برای صادرات در ابتدا باید راجب کشور مقصد اطلاعاتی کسب کنیم که چه سلیقه و فرهنگی دارند و معمولا چه رنگها و طرح هایی برایشان جذاب است و با درنظر گرفتن این موارد جعبه های خود را تهیه کنید. بیشترین صادرات سیب ایران به کشورهای دیگر به خصوص حوزه خلیج فارس مانند عراق ، سوریه ، امارات و.. انجام میشود. مردم این کشورها معمولا از رنگ های شاد و گرم مانند قرمز، سبز، نارنجی در طراحی ها استقبال می کنند و بسته بندی هایی که در آنها از این رنگها استفاده شده برایشان جذابیت دارد شما میتوانید با بکارگیری این رنگها در طراحی بسته بندی خود تا حدود زیادی نظر مشتریان این کشورها را به محصول خود جلب کنید.

طراحی زیبا و جذاب لوگو و برندتان نیز نکته ی دیگریست که حائز اهمیت است زیرا این برند و لوگو است که معرف شماست پس برای صادرات سیب خود به کشورهای عربی بهترین و زیباترین لوگو را طراحی کنید و با قرار دادن این لوگو در کنار رنگهای شاد وجذاب یک قدم بزرگ در جهت پرفروش شدن برند خود بردارید. مردم کشورهای دیگر انواع میوه ها مخصوصاً سیب را با سبد کارتنی آن خریداری می کنند و اگر جعبه ی کارتنی شما جذاب، زیبا و مقاوم باشد مطمئن باشید آن را تا مصرف آخرین سیب و گاهی حتی برای مدت بیشتر و برای مصارف دیگر در خانه نگهداری می کنند و همین موضع سبب ماندگاری برند شما در ذهن مشتری، معروف وپرفروش شدن محصولتان میگردد.

کلام آخر

با تمام مواردی که درباره ی کارتن سیب درختی صادراتی گفته شد میتوانید بهترین نوع این کارتن را برای محصول خود انتخاب کنید تا از سالم رسیدن سیب صادراتی خود به کشورهای مقصد مطمئن شوید. شرکتهای کارتن سازی زیادی در ایران همانند کارتن ساز و کارتن سازی آوین پک در تولید کارتن های لمینتی سیب صادراتی موفق هستند و مشتریان زیادی در این زمینه دارند شما نیز می توانید از این شرکت ها جهت تهیه ی جعبه ی سیب خود مشورت بگیرید و با در نظر گرفتن تمام موارد بهترین نوع کارتن سیب را انتخاب نمایید تا برندتان در بازارهای خارجی پرفروش شود.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=9731

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.