• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳

بغداد نسبت به تحرکات مشکوک نظامیان آمریکایی در عراق هوشیار باشد

  • 03 اردیبهشت 1402 - 13:50
بغداد نسبت به تحرکات مشکوک نظامیان آمریکایی در عراق هوشیار باشد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، گروه اصحاب الکهف عراق اعلام کرد که دولت این کشور باید نسبت به افزایش تعداد نظامیان آمریکایی در عراق و اطراف این کشور هوشیار باشد.
این گروه اعلام کرد که نیروهای سرویس اطلاعات آمریکا، این روزها بیشتر از گذشته از حریم هوایی عراق استفاده می‌کنند.
بر اساس این گزارش، گروه اصحاب الکهف تاکید کرد که این اقدام با هدف انتقال نیرو و تجهیزات فنی از پایگاه الجهراء در کویت به پایگاه ویکتوری در فرودگاه بغداد صورت می‌گیرد.
این گروه عراقی اعلام کرد که مخصوصاً در دوره کنونی باید بیش از گذشته به نقشه‌های آمریکا در زمینه حمایت از رژیم موقت صهیونیستی و افزایش انتقال تجهیزات لوجستیکی از حریم هوایی این کشور توجه کرد.
درحال حاضر تعداد نیروهای آمریکایی موجود در عراق به ۲ هزار و ۵۰۰ سرباز می‌رسد. «علی الفتلاوی» یکی از رهبران ائتلاف الفتح عراق پیش از این تاکید کرده بود که اقدامات مشکوک آمریکا در مرزهای مشترک میان عراق و سوریه همچنان ادامه دارد و این کشور می‌کوشد منطقه مذکور را ناامن کرده و زمینه را برای ورود و خروج عناصر تروریستی داعش مهیا کند.
وی افزود: نیروهای آمریکا از طریق افزایش اقدامات مرزی خود به‌دنبال تحقق چند هدف از جمله قاچاق نفت سوریه و انتقال آن به سمت پایگاه‌هایشان در داخل خاک عراق هستند.
«فاضل ابورغیف» کارشناس امنیتی عراقی نیز تاکید کرده بود: آمریکا می‌کوشد از طریق حضور در مرزهای مشترک عراق و سوریه، امنیت رژیم‌صهیونیستی را تأمین کرده و یک پوشش اطلاعاتی هوایی از بلندی‌های اشغالی جولان سوریه و حریم هوایی اراضی اشغالی به‌دست آورد.
«صباح العکیلی» تحلیلگر سیاسی عراقی نیز نسبت به پیامدهای اقدامات آمریکا در مرزهای عراق، سوریه و اردن هشدار داده و تاکید کرد: آمریکا به تلاش‌های خود برای استقرار عناصر داعش در نزدیکی مرزهای عراق و سوریه ادامه می‌دهد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=40908

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.