• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

بصیرت دادن و امید بخشی مهمترین راهکار برای خنثی سازی توطئه دشمنان

  • 23 آذر 1402 - 12:00
بصیرت دادن و امید بخشی مهمترین راهکار برای خنثی سازی توطئه دشمنان

به گزارش خبرنگار مهر، رضامراد صحرایی صبح پنجشنبه در افتتاحیه گردهمایی مدیران حوزوی در آموزش و پرورش که در مجتمع یاوران مهدی (ع) جمکران برگزار شد اظهار کرد: نظام آموزش و پرورش ما بر اساس مبانی اسلام ناب است و به همین دلیل آموزش و پرورش ما متفاوت‌ترین در دنیا است، چرا که ۶ ساحت مورد تاکید در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر اساس مباحث دینی است.
وزیر آموزش و پرورش افزود: تعلیم و تربیت اسلامی، همه ساحت‌های انسان را مورد توجه قرار داده و مدرسه اساساً نقطه اتکال دولت و ملت در رشد و تعالی کشور است.
صحرایی گفت: برای ساختن اینگونه مدارس باید همه تلاش کنند و هر کسی که دل در گرو استمرار پیروزی انقلاب اسلامی دارد، باید به مدرسه کمک کنند.
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: یاری حوزه علمیه به آموزش و پرورش از همه گروه‌ها مهمتر و مؤثرتر بوده و حوزه علمیه نقش مهمی در نظام تعلیم و تربیت دارد.
وی با تقدیر از تلاش‌های آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در راستای تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: نقش فکری حوزه علمیه قم و شخص آیت الله اعرافی در راستای تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بسیار مهم بوده است و ما معتقدیم آیت الله اعرافی یکی از اصلی ترین سرمایه‌های آموزش و پرورش است که در بسیاری از موارد از ظرفیت وی برای پیشبرد برنامه‌ها بهره گرفته ایم.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تغییر در نظام‌های اداری کار دشواری است و نیازمند حمایت‌های مختلفی دارد گفت: در سند تحول بنیادین چندین جا نقش حوزه‌های علمیه در تربیت اسلامی داریم و کلید واژه تحول بنیادین حیات طیبه است که این مفهوم دقیقی است که همگان باید آموزش و پرورش را یاری کنند تا در این مسیر قرار گیرد.
صحرایی افزود: دشمنان از موضوعات دینی همانند امر به معروف و نهی از منکر بیمناک است که این امور ضامن قرار گرفتن انسان در مسیر درست است و دشمنان نیز مخالف این امر هستند.
صحرایی ادامه داد: هیچ چیزی همانند بصیرت دادن و امید بخشی به نسل جوان، بزرگترین راهکار برای خنثی کردن نقشه دشمنان نیست.
وزیر آموزش پرورش بیان کرد: امروز در فضای مجازی وسوسه‌های بسیاری از سوی دشمنان، نوجوانان و جوانان را مورد هدف قرار داده اند که ضرورت دارد، سبک زندگی ایرانی و اسلامی باید ترویج شود و در سند تحول بنیادین بر این امر تاکید شده و این امر بر روش و رفتار انسان تأثیر دارد.
وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: ایران تاریخ کهنی دارد که با اسلام گره خورده و تنوع فرهنگی ایرانی با ماهیت دینی از سرمایه‌های بزرگ این کشور است که باید نسل جوان را با این امر آشنا کرد.
وی ادامه داد: کار تربیت دینی و معنوی افراد دشواری‌های خاصی دارد که باید این سختی‌ها را به جان خرید و در این مسیر باید سختی‌هایی که پیامبر اسلام برای هدایت بشر کشیده است را به یاد آورد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز معلمان ما پیامبرگونه باید برای نسل جوان دلسوزی کنند و این انقلاب اسلامی به پیش خواهد رفت و کسانی که نمی‌خواهند بر قطار پیشرفت کشور سوار شوند، ضرر خواهند کرد.
صحرایی ابراز کرد: در طول این سالهای پس از انقلاب اسلامی دشمنان مشکلات بسیاری را پدید آوردند و امروز ایران در منطقه و دنیا نقش آفرین است و پیام این انقلاب باید به نسل جوان منقل شود و دشمنان نیز از همین راهبرد می‌خواهند به ما آسیب بزند که هر چقدر در این مسیر حضور داشته باشیم موفقیت‌ها بیشتر حاصل خواهد شد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=51336

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.