• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳

برنامه وزارت کشور برای برخورد با ساختمان‌های ناایمن

  • 17 مرداد 1402 - 13:54
برنامه وزارت کشور برای برخورد با ساختمان‌های ناایمن

به گزارش خبرنگار مهر؛ روز یکشنبه پانزدهم مرداد در زمانی که هنوز ساختمان‌های ناایمن منطقه ۱۹ با عملیات تخریب ناموفق جان هموطنانمان را نگرفته بود؛ دومین جلسه ستاد ملی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران کشور برگزار شد.
متولی این جلسه وزارت کشور بود و اگر چه این جلسه پشت درب‌های بسته برگزار شد با این حال مهم‌ترین دستور این جلسه برنامه‌ریزی های کلان برای تهران و سایر کلان‌شهرها در هنگام بروز زلزله بود.
یکی از مهم‌ترین مصوبات جلسه ستاد ملی بحران کشور، تعیین تکلیف ساختمان‌های ناایمن تهران و کلان‌شهرها بود. یکی از عواملی که در هنگام بروز حوادثی همچون زلزله آمار تلفات را به طور ناگهانی بالا می‌برد؛ وجود ساختمان‌های ناایمن هستند که بسیاری از آنان هم محل کسب یا سکونت هزاران نفر هستند.
در حاشیه این جلسه از وزیر کشور پرسیدیم که آیا اسامی تمامی ساختمان‌های ناایمن در تمام کلان‌شهرها اعلان خواهد شد یا خیر
احمد وحیدی در پاسخ به این سوال مهر با بیان اینکه فعلاً بنای اعلان عمومی اسامی ساختمان‌ها را نداریم گفت: بنای ما این است که در قدم اول به دستگاه‌های مربوطه که متولی هر یک از این ساختمان‌ها هستند اعلان شود.
وی با تاکید بر اینکه پیگیری ساختمان‌های ناایمن به تهران محدود نخواهد شد؛ گفت: موضوع ساختمان‌های ناایمن به همه کلان شهرها مربوط است. پس از اینکه ارزیابی ما در خصوص ساختمان‌های ایمن به اتمام برسد در ابتدا به صاحبان این ساختمان‌ها اعلام خواهد شد برای اینکه ظرف مدت زمانی مشخص اقدام به رفع مشکل ساختمان کنند و اگر در مدت زمانی مشخص به دستور ستاد بحران تمکین نکردند به دادستانی معرفی خواهند شد.
وزیر کشور البته در خصوص مدت زمانی که صاحبان ساختمان‌های ناایمن فرصت دارند حرفی نزد اما به نظر می‌رسد در جلسه آتی ستاد ملی پاسخ به بحران کشور، نتیجه ارزیابی تمامی ساختمان‌های ناایمن کلان‌شهرها و فرصتی که صاحبان این ساختمان‌ها برای اصلاح دارند به صورت عمومی اعلان شود.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=46051

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.