• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲

برای خدمت به کشتی وارد لیگ برتر شدیم/ کشتی پایتخت افت کرده است

  • 27 مهر 1400 - 9:36
برای خدمت به کشتی وارد لیگ برتر شدیم/ کشتی پایتخت افت کرده است

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از تیم‌های مدعی و پرمهره رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد امسال، تیم سهند ارس است که برای نخستین بار وارد عرصه لیگ شده و در این رشته تیمداری می‌کند. مربیگری و هدایت این تیم بر عهده علیرضا رضایی نایب قهرمان المپیک است و جمعی از آزادکاران عنواندار و با انگیزه نیز قرار است با دوبنده این تیم به زودی در لیگ به میدان بروند.

در همین راستا ساجد برازنده مدیرعامل باشگاه سهند ارس در خصوص هدفش از تیمداری در پیکارهای لیگ برتر کشتی به خبرنگار مهر گفت: ما در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ کشتی‌گیران فراوانی داشتیم که می‌توانستند در قالب تیم‌های ملی حضور یابند و برای کشورمان افتخارآفرینی کنند. طبیعتاً تهران هم سهم بسزایی از این پتانسیل ارزشمند داشت و در کنار دیگر استان‌های کشتی خیز، حرف اول را در تأمین کشتی‌گیران تیم‌های ملی می‌زد. اما متأسفانه چند سالی است این روند متوقف و کمرنگ شده و ما هم اکنون شاهد آن هستیم که پایتخت سهم چندانی در نفرات تیم ملی ندارد.

وی تصریح کرد: همین موضوع بهترین دلیل برای حضور ما در عرصه کشتی شد تا با توجه به لزوم خدمت به کشتی وارد گود شدیم. بدیهی است ابتدا باید با سرمایه گذاری در این عرصه استارت می‌زدیم که این کار انجام شد و حالا امیدوارم در آینده هم بتوانیم با حمایت از کشتی‌گیران در این مسیر گام‌های مؤثری برداریم.

برازنده ادامه داد: البته بحث سرمایه گذاری و حضور ما در عرصه کشتی، تنها به تیمداری در رقابت‌های لیگ برتر محدود نمی‌شود و ما در نظر داریم به زودی یک آکادمی کشتی نیز راه اندازی کنیم. هدف ما خدمت به کشتی است و به هیچ عنوان به دنبال کارهای تبلیغاتی نیستیم که مطمئناً این موضوع را در لیگ برتر اثبات خواهیم کرد.

وی در پایان اظهار داشت: کشتی، ورزش اول و ملی ماست و همواره باعث افتخار ما در میادین جهانی و المپیک شده است. به عنوان مثال چندی پیش شاهد بودیم دلیرمردان کشتی ایران در رقابت‌های جهانی نروژ خوش درخشیدند و بارها پرچم ایران را بر قله افتخار به اهتزار در آوردند. به همین دلیل ما هم وارد میدان شدیم تا با حضور در لیگ سهم کوچکی در رشد و ارتقای کشتی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، ترکیب تیم کشتی آزاد سهند ارس برای حضور در لیگ برتر امسال را علیرضا کریمی، عزت‌الله اکبری، علیرضا سرلک، امیرمحمد یزدانی، مصطفی حسین‌خانی، محمد نخودی، امین طاهری، حسین شهبازی، محمد رمضان‌پور، مهدی هاشمی، ایمان صادقی، امیر حسین مقصودی، امیرحسین حسینی، رضا هاشمی، محمد نژادجوان، محمد نامجومطلق، محمد زمانی، دانیال شریعتی و امیرعلی آذرپیرا تشکیل می‌دهند.

لیگ کشتی آزاد با حضور ۱۴ تیم در ۲ گروه ۴ تیمی و ۲ گروه ۳ تیمی به شرح زیر برگزار خواهد شد:

گروه الف: سهند ارس – آکادمی کشتی نادری خادم و هیأت کشتی لرستان

گروه ب: صنایع مازندران – ستارگان ساری- خراسان جنوبی- مقاومت تهران

گروه ج: دانشگاه آزاد اسلامی- شهید صدرزاده- فرم دمای اراک- جوانان البرز

گروه د: فولادین ذوب آمل – پاس ناجا- آلومینیوم حکمتی

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=9108

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.