• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳

بازیکن ایرانی روی نیمکت بهتر از خارجی است

  • 15 تیر 1402 - 13:59
بازیکن ایرانی روی نیمکت بهتر از خارجی است

حسین چرخابی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نتایج و عملکرد کلی سپاهان در فصل گذشته لیگ‌برتر فوتبال، اظهار کرد: اگر قرار است هزینه‌های بازیکنان خارجی را با دلار و یورو پرداخت کنیم و این بازیکنان را بر نیمکت نگه داریم؛ بازیکنان داخلی با انضباط بیشتر و مطیع‌تر روی نیمکت می‌نشینند.
او افزود: بازیکنان خارجی باید یک سر و گردن از بازیکنان داخلی بالاتر باشند. ما مجبور نیستیم بازیکنان خارجی بیاوریم و تعدادی را در نیمه فصل و سایر آن‌ها را در پایان فصل از تیم حذف کنیم. دلالان و ایجینت‌ها بر بازیکنان خارجی حساس هستند زیرا در این معاملات دلار نقش پررنگی ایفا می‌کند.این افراد، بازیکنان خارجی که چندان مطرح نیستند و کسی آن‌ها را نمی‌شناسد، معرفی می‌کنند. من از اعضای باشگاه سپاهان که صادقانه فعالیت می‌کنند تقاضا دارم احتیاط کنند.
سپاهان باید در جذب بازیکن دقت کند
این پیشکسوت فوتبال با بیان اینکه بهتر است به جای پنج بازیکن خارجی، دو بازیکن تراز اول جذب کنیم، افزود: سپاهان به بازیکنانی نیاز دارد که سرنوشت‌ساز بازی کنند. اگر قرار است بازیکنان خارجی مانند بازیکنان داخلی در زمین عمل کنند، دلیلی ندارد که از خارج از کشور بازیکن بیاوریم. به نظر من، بزرگترین اشتباه سپاهان در فصل گذشته، جذب بازیکنان خارجی بوده است.
این کارشناس فوتبال با تاکید بر اینکه بعضی از افراد پیش‌بینی می‌کنند و برخی پس‌بینی، تصریح کرد: من اول گفتم : جذب این بازیکنان مانند هندوانه در بسته است و بعد از چند بازی متوجه شدیم که انتخاب‌های درست نداشته‌ایم ولی در این میان، افرادی بودند که با تشویق و تمجید باعث جذب این بازیکنان شدند اما پس از دیدن عملکرد آن‌ها، شروع به پس‌بینی کردند و جبهه خود را عوض کردند و گفتند بازیکنان خارجی سپاهان خوب نبودند. بنابر این اگر برای فصل آینده، سپاهان با وجود این امکانات و سرمایه، در قسمت جذب بازیکن که مهمترین بخش کار تیمی است، دقت لازم را به خرج دهد، به راحتی و با اختلاف نسبت به تیم‌های پایتخت به قهرمانی دست پیدا می‌کند.
سپاهانِ فصل قبل در دفاع ضعیف بود
چرخابی برای عملکرد بهتر کادر فنی سپاهان پیشنهاد کرد: باید بلافاصله پس از سوت پایان آخرین بازی که با مس کرمان بود، به صورت شبانه‌روزی آمار بازیکنان خود را بررسی می‌کردند و می‌دیدند کدامیک از آن‌ها سودمند بوده‌ است. به نظر من سپاهان در  بخش دفاعی و به خصوص دفاع وسط وهمچنین در دفاع کردن از شروع‌ مجددها ضعیف عمل کرد.
او در ادامه افزود: تیمی مانند سپاهان که تهاجمی بازی می‌کند و تمام بازیکنان را به جلو گسیل می‌کند، باید دفاع وسط سرعتی داشته باشد که دفاع وسط‌های سپاهان سرعتی نبودند و همچنین ۱۰ گل از ۲۱ گلی که سپاهان در این دوره از بازی‌ها خورد ( لیگ و بازی‌های حذفی) نتیجه ضعف دفاع کردن در شروع مجددها بوده است. ( نزدیک به۵۰٪ از کل گل‌ها )
این کارشناس فوتبال گفت: طبق آمار، کادر فنی در زمینه به خوبی فعالیت نکرده‌اند. باید به این آمارها توجه کنند و تمرینات فصل بعد را طبق این نقاط ضعف طراحی کنند.
سپاهان از نظر مالی مشکلی ندارد
این پیشکسوت فوتبال در ادامه گفت: سپاهان چه در این فصل و چه در فصل گذشته که با سرمربی‌گری محرم نویدکیا گذشت، یکی از مدعیان درجه اول قهرمانی بود؛ که حتی تیم قهرمان، پرسپولیس، طبق مصاحبه مربی‌ آن، رقیب اصلی خود را سپاهان می‌دید، نه استقلال. این قضیه در فصل گذشته که نویدکیا سرمربی بود نیز مطرح بود که حقیقت داشت و سپاهان حریف قوی‌تری نسبت به سایر تیم‌ها بود. 
او اضافه کرد: سپاهان با اختلاف امتیاز ناچیزی قهرمانی را از دست داد و پرسپولیس قهرمان شد. رقابت خیلی نزدیک بود.
این کارشناس فوتبال با اشاره به اینکه سپاهان تنها باشگاه کشور است که از نظر مالی مشکلی ندارد، گفت: هر باشگاهی ممکن است یک سری مشکلات مالی داشته باشد ولی سپاهان این مشکلات را ندارد و می‌تواند بازیکن بگیرد. اعتقاد من این است که سپاهان در زمینه انتخاب بازیکنان داخلی اشتباهی نداشته و بازیکنان داخلی جذب شده توسط مورایس و کادر فنی، به آن صورت مشکلی نداشتند و بازیکنان خوبی بودند. در مقابل، سپاهان در مورد گزینش بازیکنان خارجی خوب عمل نکرد و کسانی که این بازیکنان خارجی را به باشگاه و کادر فنی سپاهان معرفی می‌کردند، صادقانه عمل نکردند. دلیل واضح و روشنی نیز دارد.
دفاع وسط، هافبک وسط (طراح) و نوک حمله؛ بازیکنان مورد نیاز سپاهان در این فصل
چرخابی درباره بازیکنان مورد نیاز سپاهان، افزود: سپاهان به یک دفاع وسط خوب و سرعتی نیاز دارد. دفاع وسط‌ها بایددارای سرعت و عکس‌العمل‌ سریع باشند. ما باید بازیکن بازی‌ساز به خوبی اوج محرم نویدکیا داشته باشیم . یک فوروارد توانا میتواند به سپاهان کمک کند و اگر فقط بخواهیم روی مقانلو حساب کنیم، از الان باید قبول کنیم که برای فصل آینده نیز قهرمان نخواهیم شد. مغانلو بازیکن خوبی است ولی بایستی رقیب و جانشین داشته باشد.
این پیشکسوت تاکید کرد: سپاهان یه بازیکنان طراز اولی در دفاع وسط، هافبک وسط و نوک حمله نیاز دارد که این بازیکنان می‌توانند ایرانی یا بازیکن خوب خارجی باشند.
او در پایان گفت: به نظر من، کناره‌های تیم سپاهان از نظر تهاجمی خوب است و نیاز به بازیکن جدید کناری ندارد و باید اکثر بازیکنانش را حفظ کند چون عملکرد خوبی داشته‌اند.
انتهای پیام

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=44436

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.