• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

بارش باران شهر اصفهان را فراگرفت/ کاهش ۳ درجه‌ای دما

  • 17 مرداد 1402 - 18:57
بارش باران شهر اصفهان را فراگرفت/ کاهش ۳ درجه‌ای دما

به گزارش خبرنگار مهر، بارش رگباری باران از عصر امروز در شهر اصفهان آغاز شده و در مدت سه دقیقه منجر به جاری شدن روان آب در معابر این شهر شد.
رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه سامانه ناپایدار همرفتی تا فردا چهارشنبه در استان فعال خواهد بود، اظهار داشت: طی این مدت وضعیت جوی بیشتر مناطق به صورت کمی تا قسمتی ابری، غبار رقیق، گاهی افزایش ابر و از بعدازظهر وزش باد به نسبت شدید تا شدید گاهی به صورت توفان لحظه‌ای همراه با گردوخاک محلی، رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.
لیلا امینی اضافه کرد: ناپایداری‌های همرفتی را امروز بویژه در نیمه غربی و شمال استان و فردا در نیمه جنوبی و غرب اصفهان انتظار داریم.
رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: به دلیل همرفتی و رگباری بودن بارش‌ها، در مناطق مستعد کوهستانی و ارتفاعات احتمال جاری شدن رواناب موقت، دور از انتظار نیست.
وی با بیان اینکه دمای هوای بیشتر مناطق استان طی ۲۴ ساعت پیش رو بین ۲ تا سه درجه کاهش دارد، خاطرنشان کرد: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۸ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۲۲ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.
به گفته امینی، خور و بیابانک با بیشینه دمای ۴۱ درجه سلسیوس بالای صفر و بوئین میاندشت با کمینه دمای ۱۵ درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان پیش بینی می‌شود.
وی اضافه کرد: بیشترین میانگین بارشی سامانه اخیر طی ۲۴ ساعت گذشته تا صبح امروز از ایستگاه بازیاب شهرستان خور و بیابانک با ۱۱.۵ میلی متر گزارش شد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=46061

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.