• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

این روزها همه یاد آموزش و پرورش افتادند

  • 18 مهر 1401 - 12:06
این روزها همه یاد آموزش و پرورش افتادند

به گزارش خبرنگار مهر اصغر باقرزاده در ابتدای نشست خبری خود با عنوان طرح نور چشم با بیان اینکه من باید امروز زودتر به مجلس شورای اسلامی بروم؛ گفت: این روزها همه یاد آموزش و پرورش افتادند. از ما مدام می‌پرسند که چه کردید که این‌طور شده است یا چه کاری نکردید؟
باقرزاده با اذعان به عدم ارتباط دانش آموزان و مدیران مدارس گفت: گرفتاری‌های نسل جدید مانند افسردگی و خودکشی به دلیل عدم ارتباط ما با دانش آموزان است. متأسفانه به دلیل کرونا و تعطیلی تحمیلی مدارس، دانش آموزان ما قادر به ابراز هیجانات نبودند.
معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: ان شاالله پس از آرام شدن التهابات در این روزها، بنا به دستور وزیر محترم آموزش و پرورش، معلمان ارتباط بیشتری با دانش آموزان و والدین آنان خواهند داشت.
وی در خصوص طرح نور چشم و تبلیغ برای نماز گفت: کتاب‌هایی همچون اسرار الصلاه یا آداب الصلاه از کتب معرفت شناسی و قدر شناسی خداوند متعال است. پروردگار هم نماز را نقطه محوری تربیت و تجلی قدرشناسی از خود قرار داده است.
باقرزاده با اشاره به لزوم حفظ طهارت ظاهری و باطنی گفت: ادای نماز برای حفظ طهارت ظاهری و باطنی ضروری است. وزارت آموزش و پرورش هم برنامه‌های متعددی برای اقامه نماز دارد.وی با اشاره به برنامه نور چشم گفت: از امروز این برنامه آغاز می‌شود. از صد هزار مدرسه، حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار مدرسه نمازخانه مناسبی دارند. قرار است جشن آغاز این برنامه در نمازخانه‌ها یا مساجد اطراف مدارس برگزار شود. همچنین جشن تکلیف را هم به زودی در مدارس دخترانه و پسرانه برگزاری خواهیم کرد.وی با اشاره به اجلاس نماز گفت: این اجلاس که مرحله استانی آن در اسفند ماه برگزار می‌شود؛ همراه با اقامه نماز در سراسر کشور خواهد بود. ستاد اقامه نماز نیز با ما در این زمینه همکاری خواهند کرد. بسیاری از مدارس البته روحانی ندارند.
باقرزاده با بیان اینکه در ۷۰ هزار آموزشگاه نماز جماعت برگزار می‌شود؛ گفت: بیست هزار امام جماعت با آموزش و پرورش برای نماز جماعت همکاری می‌کنند؛ ۳۳,۰۰۰ نمازخانه مستقل در مدارس کشور وجود دارد و برای مدارسی که نمازخانه ندارند؛ ۲۲۶۰۰ کلاس درس به به نماز اختصاص یافتند.
وی در پاسخ به این سوال که چرا مدارس همچنان در ارتباط با مساجد محله ضعیف عمل می‌کند گفت: بخشی از مشکل ما ناشی از بیرون رفتن دانش آموزان از مدارس است. خروج دانش آموزان از مدرسه برای اردوهای دانش آموزی هم سخت است. همچنین تعدادی از مدارس به صورت دو شیفت فعالیت می‌کنند به این جهت دقیقاً زمان نماز با زمان جابجایی دو شیفت همزمان است.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=30375

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.