• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

ایجاد ۱۰۰ ایستگاه فرهنگی_تفریحی در ایام نوروز در جاده‌ها

  • 09 اسفند 1401 - 10:16
ایجاد ۱۰۰ ایستگاه فرهنگی_تفریحی در ایام نوروز در جاده‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد بذرپاش در جمع خبرنگاران و در حاشیه هفدهمین همایش سراسری مدیران و رؤسای پلیس راهور فراجا گفت: در ابتدا از همه رانندگان محترم که صمیمانه و خادمانه خدمت‌رسانی می‌کنند، تشکر می‌کنم.
وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: بیش از ۸۸۰ نقطه حادثه‌خیز وجود دارد که ۲۰۰ نقطه نقطه آن ایمن‌سازی شده و به پایان رسیده است.
وی با اشاره به وجود حدود هشت هزار کیلومتر مسیر پرخطر در راه‌های فرعی و اصلی عنوان کرد: تقویت دوربین‌های نظارتی و شبکه عملیات پلیس و اصلاح ترافیکی و آشکارسازی علائم یک ضرورت است.
بذرپاش با تاکید بر اینکه کانون تلاش در فاز اول ایمن‌سازی بیش از ۸۸۰ نقطه حادثه‌خیز است، گفت: در شورای عالی حمل و نقل تصمیمات خوبی اتخاذ شد و رئیس جمهور نیز تاکید کردند که برای این موضوع تجهیز منابع صورت گیرد.
وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در حال تجهیز راهدارخانه‌هایی هستیم که در ۳۰ کیلومتری شهرها قرار دارند و با وزارت کشور توافق کردیم که شهرداری‌های کلانشهرها امکانات آتش‌نشانی را در ۳۰ کیلومتری شهرها برای کمک مستقر کنند.
وی با اشاره به ایجاد ۱۰۰ ایستگاه فرهنگی و تفریحی در حدود ۱۰۰ نقطه در جاده‌های اصلی کشور گفت: همچنین در پایانه‌های اتوبوسرانی، فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های ریلی نیز برنامه‌های فرهنگی و تفریحی خوبی تدارک دیده شده است.
بذرپاش با اشاره به نظارت ویژه بر اتوبوس‌های مسافربری در ایام نوروز اظهار کرد: حدود ۱۰۰ دوربین در معابر اصلی نصب خواهد شد و نصب دوربین‌های نظارتی از اولویت‌های کاری ما و فراجا است.
وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: حدود ۸۰۰ میلیارد تومان برای رفع ۲۰۰ نقطه حادثه خیز هزینه شده است.
وی در ادامه و در خصوص آزادراه تهران_شمال گفت: آزادراه تهران شمال چهار قطعه است که قطعه اول و چهارم در حال استفاده است و قطعه دوم مراحل پایانی ساخت آن در حال انجام است.
بذرپاش از ایجاد کمیته مشترکی بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت صمت برای رفع نیازهای ناوگان حمل و نقل خبر داد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=39264

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.