• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

ایجاد کمیسیون های مشترک برای تحقق مالکیت فکری

  • 22 مهر 1402 - 12:02
ایجاد کمیسیون های مشترک برای تحقق مالکیت فکری

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم افتتاح مدرسه تابستانی سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) و امضا تفاهم نامه سه جانبه با حضور معاون رئیس قوه قضائیه، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و وزرای بهداشت و علوم صبح شنبه در محل سازمان ثبت اسناد برگزار شد.
حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این مراسم که با تأخیر دو ساعته آغاز شد؛ گفت: این مراسم با دو هدف برگزار شده است. یکی امضای تفاهم‌نامه با وزارت علوم و بهداشت در جهت تحقق مالکیت فکری و دیگری افتتاح مدرسه تابستان است، در این مدرسه ۷۰ شرکت کننده از ۹ کشور ازجمله هند اوگاندا و کنیا حضور خواهند داشت.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: در این مدرسه تابستانه به مدت دو هفته آخرین مباحث حقوقی در خصوص مالکیت فکری مطرح خواهد شد.
وی با اشاره به نامگذاری امسال در رشد تولید گفت: نقشی که پارک‌های علم و فناوری در رشد تولید دارند برای ما بسیار با ارزش است.
بابایی خاطر نشان کرد: به همین خاطر با توجه به علاقه‌مندی وزارت علوم در بحث مالکیت فکری در مراکز دانشگاهی امیدواریم این ضرورت اجتناب ناپذیر در پارک‌ها و شرکت‌های دانش بنیان محقق شود.
وی، انجام پروژه‌های مشترک در زمینه مالکیت فکری، توجه به حقوق ناشران فکری، ایجاد نشریه مشترک در زمینه مالکیت فکری و راه‌اندازی کمیسیون‌های مشترک در مجامع جهانی مالکیت فکری را از اهداف امضای تفاهم‌نامه بین سازمان ثبت اسناد و وزارت علوم خواند.
بابایی انجام پروژه‌های مشترک در زمینه مالکیت فکری، توجه به حقوق ناشران فکری، ایجاد نشریه مشترک در زمینه مالکیت فکری و راه‌اندازی کمیسیون‌های مشترک در مجامع جهانی مالکیت فکری را از اهداف امضای تفاهم‌نامه بین سازمان ثبت اسناد و وزارت علوم خواند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=48868

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.