• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اکوادور زندانیان اضافه را آزاد می کند

  • 10 مهر 1400 - 10:16
اکوادور زندانیان اضافه را آزاد می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی شورش خونین چند روز پیش در یکی از زندان های اکوادور که منجر به کشته شدن ۱۱۸ زندانی و زخمی شدن ۷۹ تن دیگر از آنها شد، این کشور قصد دارد تا با عفو ۲ هزار زندانی، ازدحام جمعیت در زندان ها را کاهش دهد.

«بولیوار گارزون» مدیر زندان های این کشور گفت که دولت در نظر دارد تا سالمندان، زنان و زندانیان دارای معلولیت و بیماری های لاعلاج را در اولویت قرار دهد.

وی همچنین افزود که در حال حاضر حدود ۳۹ هزار زندانی در زندان های این کشور به سر می برند.

پیشتر گزارش شده بود که در روز چهارشنبه درگیری شدیدی بین زندانیان شهر ساحلی «گوایاکیل» در اکوادور رخ داده است.

سرویس زندانهای اکوادور در بیانیه ای اعلام کرد که پلیس و ارتش این کشور در عملیاتی و پس از پنج ساعت موفق به کنترل دوباره زندان گوایاکایل شد.

طبق اعلام مقامات محلی، درگیری مذکور در اثر اختلاف بین دو گروه تبهکار عمده این زندان رخ داده که شامل تیراندازی، چاقوکشی و انفجار نیز بوده است.

«گیرمو لاسو» رئیس جمهور اکوادور در ماه جولای پس از چندین درگیری خشونت آمیز که منجر به کشته شدن بیش از ۱۰۰ زندانی شد، وضعیت فوق العاده در سیستم زندان های اکوادور اعلام کرد.

خونین ترین این حوادث در ماه فوریه رخ داد و آن زمانی است که ۷۹ زندانی در یک شورش همزمان در سه زندان در کشور جان باختند. در ماه جولای نیز، ۲۲ زندانی دیگر در زندان «لیتورال» جان خود را از دست دادند و این در حالی بود که در ماه سپتامبر یک زندان نیز توسط پهپاد مورد حمله قرار گرفت که البته تلفاتی در پی نداشت.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=7846

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.