• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اولین قهرمانی AJ7 در سرزمین لاله‌ها

  • 11 تیر 1402 - 13:54
اولین قهرمانی AJ7 در سرزمین لاله‌ها

به گزارش ایسنا،  علیرضا جهانبخش که سابقه آقای گلی را در لیگ هلند دارد، توانست برای اولین بار عنوان قهرمانی لیگ فوتبال هلند را به دست بیاورد تا نخستین ایرانی لقب گیرد که توانسته است در لیگ هلند قهرمان شود. فاینورد با این قهرمانی جواز حضور در دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا را برای فصل بعد به دست آورد و در صورتی که بازیکن ایرانی در فاینورد بماند می‌تواند اولین حضورش را در لیگ قهرمانان اروپا تجربه کند.
بهترین فصل این بازیکن ایرانی در سومین سال حضورش در آلکمار رقم خورد که در ۳۳ بازی ۲۱ گل به ثمر رساند و به عنوان آقای گل لیگ هلند راهی برایتون شد. جهانبخش در انگلیس با نیمکت‌نشینی‌های مداوم روبه‌رو بود. البته شاید بسیاری حضور این بازیکن ایرانی در انگلیس را با گل قیچی‌برگردان او به چلسی به یاد بیاورند؛ گلی که چندی بعد مهدی طارمی نیز توانست عین آن را به ثمر برساند. 

علیرضا جهانبخش در بازگشت به لیگ هلند در فصل اول در ۴۲ بازی توانست هشت گل به ثمر برساند و در فصل قبل که دومین فصلش بعد از حضور دوباره در هلند بود توانست طی ۴۰ بازی بار دیگر هشت گل به ثمر برساند.
علیرضا که ۱.۸۱ متر قامت دارد اگرچه پست اصلی‌اش در جناح راست است، می‌تواند در سمت چپ هم بازی و در خط هافبک هم می‌تواند کار کند و همین باعث می‌شود تا دست مربی در استفاده از او باز باشد.
جنجال‌های لیگ اروپا و انتقاد از مورینیو
تیم هلندی در لیگ اروپا نیز حضور داشت و در نهایت با قبول شکست از رم ایتالیا نتوانست به نیمه‌نهایی راه یابد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. این دیدار با جنجال و حواشی زیادی همراه بود.
تیم ملی
علیرضا جهانبخش تاکنون طی ۶۹ بازی ملی ۱۴ گل به ثمر رسانده است و همراه با تیم ملی ایران قهرمانی در کافا را نیز جشن گرفت که دومین جام او در این فصل بود. جهانبخش با سابقه سه حضور در جام جهانی یکی از باتجربه‌ترین بازیکنان تیم ملی محسوب می‌شود و می‌تواند در جام ملت‌های آسیا که در قطر برگزار می‌شود، در ترکیب تیم ملی قرار داشته باشد.
آمار جهانبخش در فصلی که گذشت
بازی در لیگ هلند: ۲۸ بازی
گل در لیگ هلند: پنج گل
بازی در جام حذفی هلند: چهار بازی
گل در جام حذفی هلند: – 
بازی در لیگ اروپا: هشت بازی
گل در لیگ اروپا: سه گل
مجموع: ۴۰ بازی و هشت گل
آینده جهانبخش

علیرضا جهانبخش پس از تجربه ناموفق در برایتون، دوباره در حال اوج‌گرفتن در فوتبال هلند است و با توجه به حضور در لیگ قهرمانان اروپا اعلام کرده است می‌خواهد در این تیم هلندی بماند و ظاهرا سران فاینورد نیز تمایل به حفظ ستاره تیم‌شان دارند.
بشیکتاش یکی از تیم‌هایی بود که به این بازیکن علاقه نشان داد و از سوی دیگر گفته شد که پاناتینایکوس یونان نیز به این بازیکن باتجربه علاقه‌مند است. طبق ادعای مطبوعات هلندی چند تیم از آمریکا و آلمان نیز  به دنبال او هستند.
جهانبخش تاکنون فرصت حضور در لیگ قهرمانان را به دست نیاورده است و باید دید می‌تواند در مسیر مهدی طارمی درخشش در بالاترین سطح باشگاهی در اروپا را تجربه کند یا خیر.
انتهای پیام

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=44235

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.