• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اهمیت مراقبت های حمایتی تسکینی از بیماران مبتلا به سرطان

  • 23 مهر 1402 - 0:01
اهمیت مراقبت های حمایتی تسکینی از بیماران مبتلا به سرطان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جهانگیری، در برنامه تلویزیونی شبکه سه سیما، با اشاره به روز جهانی طب تسکینی، گفت: ۶۱ مؤسسه خیریه در کشور در حوزه سرطان فعالیت می‌کنند که مؤسسه مکسا یکی از این مؤسسات است.

وی با اشاره به اهمیت تشخیص زودهنگام سرطان در پیشگیری از سخت شدن بیماری و هزینه‌های درمان، افزود: تشخیص زودهنگام سرطان می‌تواند به تسریع در روند درمان بیماری کمک کند.

جهانگیری به مشاوره و هدایت درست بیماران مبتلا به سرطان اشاره کرد و گفت: این قبیل بیماران، از لحاظ جسمانی و روانشناختی، باید تحت حمایت و مراقبت قرار بگیرند.

مدیرعامل مؤسسه مکسا، با عنوان این مطلب که دولت‌ها به تنهایی نمی‌توانند از پس هزینه‌های سرطان برآیند، ادامه داد: در همه جای دنیا از افراد نیکوکار و خیرین برای حمایت از بیماران مبتلا به سرطان استفاده می‌شود و این ظرفیت در کشور ما نیز وجود دارد.

جهانگیری افزود: موضوع حمایت‌های روانشناختی از بیماران و خانواده آنها، خیلی مهم است و ما برای این کار، از تیم‌های روانشناسی استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: در بحث بیماران مبتلا به سرطان، مقوله حمایت خیلی مهم است.

جهانگیری با اشاره به حمایت از سه قشر بیمار، خانواده بیمار و کادر مراقبت، گفت: کادر درمان هم نیاز به مراقبت دارند.

وی با اشاره به برنامه‌های مؤسسه مکسا برای حمایت از بیماران مبتلا به سرطان در کشور، افزود: خدمات ما برای بیماران، رایگان و بدون ارتباط مالی است.

مدیرعامل مؤسسه مکسا، بر توانمندسازی بیماران و خانواده آنها تاکید و تصریح کرد: برنامه مراقبت‌های حمایتی تسکینی را با توجه به بستر علمی آن از سازمان جهانی بهداشت تهیه کرده و آن را بومی سازی کرده ایم.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=48904

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.