• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

انگلیس نسبت به استفاده از نفت روسیه هشدار داد

  • 13 تیر 1401 - 0:32
انگلیس نسبت به استفاده از نفت روسیه هشدار داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که این وزارتخانه شرکت‌هایی را که از نفت روسیه استفاده می‌کنند، مجازات خواهد کرد.

سخنگوی وزارت دفاع انگلیس در این ارتباط گفت: «اگر مشخص شود که فرآورده‌های نفتی عرضه‌شده به وزارت دفاع از تأمین‌کنندگان روسی می‌آیند، ما فوراً برای تغییر شرکت‌های پیمانکاری اقدام خواهیم کرد.»

انگلیس در ماه مارس یعنی حدود سه ماه پیش اعلام کرد که در پاسخ به عملیات روسیه در اوکراین، واردات نفت روسیه را تا پایان سال ۲۰۲۲ متوقف خواهد کرد. واردات نفت انگلیس از روسیه قبل از شروع جنگ در اوکراین ۱۸ درصد نیازهای انگلیسی‌ها را تأمین می‌کرد.

پیشتر «اورسولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا با اعلام حمایت از بسته تحریمی جدید علیه روسیه گفته بود که تا پایان سال حدود ۹۰ درصد از واردات نفت از روسیه به اتحادیه اروپا کاهش خواهد یافت.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی نیز در این رابطه گفت که روسیه واردکنندگان دیگری پیدا خواهد کرد.

چند هفته پیش نیز نیویورک تایمز در ادامه نوشت: افزایش شدید قیمت نفت به طور مستقیم بر آمریکا و اروپا تأثیر می‌گذارد. کشورهای اروپایی به جای استفاده از نفتی که در دسترس آنها قرار دارد باید به در بازار جهانی به دنبال تأمین کننده جدید نفت باشند و از طرفی دسترسی آنها به سوخت‌هایی نظیر دیزل که برای استفاده کامیون‌های باری و تجهیزات کشاورزی لازم است، سخت می‌شود.

در ادامه این گزارش آمده است: قطعاً اروپا با وجود تحریم نفتی روسیه، همچنان به گاز این کشور محتاج خواهد بود و این مساله ممکن چندین سال ادامه داشته باشد.

اتحادیه اروپا اخیراً بسته ششم تحریم‌ها علیه روسیه را اجرایی کرد که شامل تحریم تدریجی واردات نفت از روسیه می‌شود. البته این تحریم‌ها شامل خط لوله نفتی دروژبا که از شرق روسیه تا آلمان امتداد دارد، نمی‌شود.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=24911

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.