• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

انتقاد «حماس» از ناکارآمدی قطعنامه های سازمان ملل علیه «اسرائیل»

  • 10 دی 1401 - 12:25
انتقاد «حماس» از ناکارآمدی قطعنامه های سازمان ملل علیه «اسرائیل»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس، امروز شنبه در بیانیه‌ای از سازمان ملل متحد به دلیل تصویب قطعنامه‌های متعدد علیه رژیم صهیونیستی بدون در نظر گرفتن راهکار عملی و اجرایی برای آنها، انتقاد کرد.
حماس در این بیانیه در واکنش به تصویب یک قطعنامه جدید ضدصهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل، اعلام کرد: این قطعنامه نیز به سریال قطعنامه‌های متعدد بین المللی که فاقد یک راهکار عملی برای فشار بر اشغالگران هستند، افزوده می‌گردد.
حماس تاکید کرد: تا زمانی که آمریکا به عنوان شریک رژیم اشغالگر قدس در صحنه حضور داشته باشد و برای اقدامات صهیونیست‌ها پوشش ایجاد کند، این قطعنامه‌ها در حد جوهر روی ورق باقی می‌ماند و هیچ اثر عملی نخواهد داشت.
حماس در ادامه تصریح کرد: تصمیمات دیپلماتیک رسمی که از ناتوانی تشکیلات خودگردان سرچشمه می‌گیرد، ناشی از شکست آنها در رویارویی واقعی با اشغالگران بوده و بیانگر ضعف شدید ساختارهای عملی آنها است.
این در حالی است که تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به قطعنامه ضدصهیونیستی سازمان ملل تاکید کرد که رأی مثبت سازمان ملل به این قطعنامه، دلیلی بر حمایت جهانیان از ملت فلسطین و حقوق تاریخی آن است.
تشکیلات خودگردان در بیانیه‌ای اعلام کرد که زمان آن فرا رسیده تا رژیم صهیونیستی به خاطر جنایاتش علیه ملت فلسطین بازخواست و مجازات شود و جهانیان باید به مسئولیت‌های خود در این زمینه عمل کنند.
گفتنی است سازمان ملل به طرح نظرخواهی از دادگاه لاهه پیرامون ماهیت اشغالگری رژیم صهیونیستی رأی داد. مجمع عمومی سازمان ملل بامداد امروز شنبه با اکثریت آرا به طرح ارائه شده از سوی فلسطین، پیرامون صدور رأی قانونی از دادگاه کیفری بین‌المللی در لاهه پیرامون ماهیت و وضعیت حقوقی اشغالگری رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین رأی مثبت داد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=36669

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.