• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

انتخاب «میقاتی» برای تشکیل دولت لبنان/ شانس تشکیل کابینه بالا است

  • 05 مرداد 1400 - 14:36
انتخاب «میقاتی» برای تشکیل دولت لبنان/ شانس تشکیل کابینه بالا است

مهر، گروه بین الملل: رسانه‌های مختلف لبنان در ۲۴ ساعت گذشته به رویدادهای مختلفی پرداختند که سرخط خبری آنها بدین شرح است:

روزنامه الأخبار در مطلبی نوشت: با مامور شدن نجیب میقاتی به تشکیل دولت و تبادل پیام های مثبت بین او و عون و باسیل، بحران تشکیل دولت از شدت قبلی کمتر شده است.

روزنامه البناء در مطلبی آورده است: عربستان اگر از میقاتی حمایت نکند در مقایسه با مورد حریری مانعی در راه تشکیل دولت او قرار نمی دهد.

این روزنامه همچنین به تحولات تونس نیز پرداخته و نوشته است: تونس در نهایت در مسیر درست قرار خواهد گرفت.

روزنامه النهار در مطلبی عنوان کرد: لبنان در برابر چالش تشکیل دولت نجات ملی/ میقاتی در تشکیل دولت راه هموارتری از حریری دارد.

روزنامه الجمهوریه در مطلبی اعلام کرد: دیالوگ نرم بین میقاتی و تیم رئیس جمهوری شانس برای تشکیل دولت را بیش از پیش بالا می برد.

این روزنامه همچنین عنوان کرد: حزب الله با حمایت از میقاتی تلاش کرد تا انگاره ای را که این حزب را در کنار حزب جریان ملی آزاد به عنوان موانع تشکیل دولت نشان می داد، کنار بزند.

روزنامه نداء الوطن نوشت: حزب الله با حمایت از میقاتی، عملاً خود را در روند تشکیل دولت قرار داد و باسیل نمی تواند این مساله را نادیده بگیرد تا بخواهد کاندیدای حزب الله را کنار بزند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=26

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.