• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

افزایش ۲۴ درصدی عملیات‌های امدادی نوروز/امدادرسانی به ۵۸ هزار نفر

  • 16 فروردین 1402 - 13:55
افزایش ۲۴ درصدی عملیات‌های امدادی نوروز/امدادرسانی به ۵۸ هزار نفر

به گزارش خبرگزاری مهر، وحید سلیمی، سخنگوی طرح‌های نوروزی ۱۴۰۲ جمعیت هلال احمر در نشست خبری اظهارداشت: امسال هم طرح نوروزی از ۲۴ اسفند سال گذشته آغاز و در چندین محور مانند امداد و نجات، خدمات پزشکی، بهداشتی و درمانی به هموطنان ارائه خدمت شد.
وی افزود: حجم عملیات‌های امدادی از نیمه شعبان افزایش یافت و ۶۹ هزار نیروی داوطلب در طرح نوروزی مشارکت و ۱۹ هزار مورد از آنها ارائه خدمت تخصصی کردند.
سلیمی بیان داشت: پیشگیری از حوادث، طرح کمک رسانی مومنانه در مناطق کم برخوردار، در راستای ارائه خدمات اجتماعی صورت گرفت.
وی اظهار داشت: پوشش امدادی راهیان نور از دیگر ویژگی‌های طرح‌نوروزی بود و مانور عظیم جمعیت هلال احمر در جوار حرم امام خمینی (ره) در آغاز طرح صورت گرفت.
سخنگوی طرح‌های نوروزی ۱۴۰۲ جمعیت هلال احمر گفت: ۳۵۰۸ خودروی امداد و نجات در ایام نوروز بکارگیری شد و ۵۸ هزار نفر در این ایام امدادرسانی شدند و به طور کلی ۶ میلیون خدمت به هموطنان ارائه شد.
سلیمی با بیان اینکه ۴۶ درصد حوادث از نوع جاده‌ای بود، گفت: ۲۴ درصد حجم عملیات‌های نوروزی امسال افزایش یافت و بیشترین عملیات دوم فروردین در مازنداران، خوزستان و اصفهان بود.
وی گفت: در حوزه هوشمندسازی برنامه‌های مهمی در ارائه خدمات امداد و نجات و اجتماعی داریم. نوسازی ناوگان هم ۳۰۰ دستگاه آمبولانس فرآیند مناقصه آن صورت گرفته و ۱۷۰۰ خودرو نجات هم به ناوگان افزوده خواهد شد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=40340

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.