• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اعزام ۱۲۰ تیم به بیمارستانها/ ۴ هزار تخت بستری در کشور فعال شدند

  • 04 شهریور 1400 - 2:39
اعزام ۱۲۰ تیم به بیمارستانها/ ۴ هزار تخت بستری در کشور فعال شدند

به گزارش مهر، سردار سرتیپ دوم پاسدار احمد اخوان شامگاه چهارشنبه در حاشیه نشست توسعه و ساماندهی امکانات بهداشتی و درمانی در حوزه کرونای استان خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مقام معظم فرماندهی کل قوا ۲۰ مردادماه امسال پیامی را صادر فرمودند که نیروهای مسلح همانند شروع پاندمی کووید -۱۹ اکنون همه ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خود را در خدمت مردم قرار بدهند؛ بنابراین بلافاصله قرارگاه عملیاتی کرونا در این نیرو تشکیل شده و تصمیماتی را در این راستا اخذ کرد.

وی با اشاره به اینکه هزینه فعال شدن هر تخت حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال است، خبر داد: یک هزار و ۵۱۲ تخت بیمارستانی سیار در ۱۰ بیمارستان تخصصی و فوق تخصص و یک هزار و ۶۲۲ تخت ثابت داشتیم که در اختیار مردم قرار گرفت.

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه کشور با اشاره به اینکه درصد بهبودیافتگان نسبت به شاخص‌های جهانی در مجموعه مراکز و بیمارستان‌های نیروی زمینی خیلی خوب بود، ادامه داد: با توجه به شیوع پیک در کشور و قرمز بودن اکثر شهرها قرار شده که تعداد ۸۷۰ تخت بستری به ظرفیت‌های مذکور اضافه و با تخت‌های قبلی نزدیک به چهار هزار تخت فعال کنیم.

سردار سرتیپ دوم پاسدار اخوان با اشاره به اینکه ۳۲۰ تخت جدید در مشهد، کرمان، اردبیل، گنبد و کرمانشاه فعال شده و مابقی هم تا کمتر از یک ماه دیگر به ظرفیت تخت‌های پذیرش بیماران کرونایی اضافه می‌شود، عنوان کرد: یک هزار نفر نیروی کادر تخصصی پزشک، پرستار، فوریت‌های پزشکی و بهیار را در قالب ۲۰۰ تیم ساماندهی کردیم که تا ۲۵ مردادماه امسال تعداد ۱۲۰ تیم به مراکز بیمارستانی و دانشگاهی اعزام شده بودند.

وی بیان کرد: بعد از دستور مقام معظم فرماندهی کل قوا یک جلسه با حضور فرمانده نیروی زمینی برگزار و مقرر شده تا با توجه به نیاز کشور تعداد ۱۰۰ تیم تخصصی دیگر نیز تشکیل و به نیروهای قبلی اضافه شود.

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه کشور یادآور شد: با توجه به اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی آبادان به وزارت بهداشت برای بررسی وضعیت این دانشگاه با قید فوریت به استان خوزستان آمدیم تا همه ظرفیت‌های نیروی زمینی در اختیار مردم این منطقه قرار بگیرد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار اخوان با اعلام این خبر که تا پایان امشب تعداد ۱۵ تیم ساماندهی و به آبادان اعزام می‌شود، گفت: فرمانده نیروی زمینی با تمام توان در خدمت مردم هستند و امیدوارم بتوانیم خدمات خوبی را به آنها ارائه کنیم.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=3380

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.