• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اشنایی با مجموعه اهن البرز فعال در حوزه فروش اهن الات

  • 07 اسفند 1400 - 10:27
اشنایی با مجموعه اهن البرز فعال در حوزه فروش اهن الات

آهن ­‌آلات یکی از ملزومات اصلی در تمام صنایع به ویژه صنعت ساختمان به شمار می‌ ­رود. علاوه بر ­این در تمامی اماکن اعم از مسکونی، تجاری، اداری و صنعتی از تیرآهن، میلگرد، ناودانی و غیره استفاده می‌شود. با توجه به اهمیت این محصول استراتژیک، مجموعه آهن ­‌آلات البرز سعی کرده­ است تا به بهترین شکل ممکن فلزات مورد نیاز را در اختیار مصرف‌ کنندگان قرار دهد. زیرا بدون استفاده از آهن و سایر محصولات فلزی، هیچ سازه ­‌ای استحکام کافی نخواهد داشت و با کوچک‌ ­ترین لرزش یا ارتعاش دچار آسیب شده و از هم متلاشی می‌ ­شود.

به­ طور مثال یک لحظه محیط زندگی‌ تان را بدون آهن ­آلات تصور کنید. قطعاً چنین سازه‌ ­ای، از پایه سست بوده و زندگی در آن منجر به بروز حوادث جبران‌ ناپذیر می‌ ­گردد. با این توصیف می‌ ­توان گفت آهن­ آلاتی نظیر تیرآهن، میلگرد و غیره جزء جدایی­‌ ناپذیر تمامی بخش ­‌ها و صنایع هستند. بدین جهت در ادامه به بررسی انواع مقاطع فولادی در آهن‌ ­آلات البرز می‌­پردازیم.

آهن ­‌آلات؛ عامل مؤثر در استحکام و مقاومت انواع سازه

همان­طور که در اکثر ساخت و ساز‌ها دیده‌­اید، قبل از احداث هر بنا یک زیرسازی و اسکلت فلزی طراحی و اجرا می‌­شود. هدف از این کار افزایش استحکام بنا و حفظ امنیت ساکنین در برابر حوادث غیرمترقبه نظیر زلزله است. در این راستا با استفاده از انواع تیرآهن و میلگرد به روش­‌های مختلف فرآیند مقاوم‌ ­سازی انجام می‌­شود. تمامی سازه­‌ها از قبیل مسکونی، تجاری، اداری، بیمارستانی و غیره از این قاعده مستثنی نیستند و به هر اندازه آهن ­‌آلات مصرفی از کیفیت بالاتری برخوردار باشند، به نسبت استحکام و مقاومت بنا نیز افزایش خواهد یافت.

آشنایی با انواع آهن‌ ­آلات

به­ طور کلی برای یک خرید هدفمند و صحیح می‌ ­بایست با انواع محصول مورد نظر آشنایی داشته باشید تا پس از آن متناسب با نیاز و اطلاعاتی که در اختیار دارید، بتوانید بهترین و باکیفیت‌­ترین محصول را خریداری نموده و از آن استفاده نمایید. در صورتی­‌که قصد خرید آهن­ آلات را دارید، با ما همراه باشید تا شما را با انواع این محصول فلزی آشنا سازیم.

۱- پروفیل­‌های ساختمانی

یکی از پرکاربردترین محصولات فولادی در صنعت ساختمان، پروفیل­‌ها هستند. این محصول اغلب به صورت تو خالی با اشکال مربع و مستطیل در بازار وجود دارد. ناودانی یکی از پرمصرف‌­ترین گونه­‌های پروفیل ساختمانی است که از آن در قسمت­‌های مختلف سازه استفاده می­‌شود. پروفیل‌ها در دو دسته باز و بسته در بازار وجود دارند؛ بدین جهت در زمان خرید این محصول به نوع و مدل آن توجه نمایید.

۲- میلگرد

میلگرد یکی از فلزات مؤثر و پرکاربرد در صنعت ساختمان ­‌سازی است. به­ طوری که از ابتدای مراحل اجرای سازه اعم از آرماتوربندی، فونداسیون و غیره از این محصول استفاده می‌­شود. از آنجایی­‌که وظیفه اصلی این محصول تأمین مقاومت و افزایش استحکام سازه است، استفاده از آن موجب دوام بیشتر بنا و استحکام آن می­‌گردد. شرکت آهن‌ ­آلات البرز، میلگرد ذوبی که یکی از بهترین و با کیفیت ­‌ترین محصولات موجود در بازار است را در اختیار مصرف ­‌کنندگان قرار می‌دهد. میلگرد به عنوان یکی از پرمصرف‌­ترین آهن­ آلات موجود در بازار به سه دسته ساده، کلاف و آجدار تقسیم می‌­شود. از این‌ ­رو هنگام خرید این دسته از محصولات فلزی به نوع آن دقت نموده و با توجه به نیازتان نسبت به خرید آن اقدام کنید.

۳- تیرآهن

یکی دیگر از اجزای اصلی و جدایی‌ناپذیر صنعت ساختمان، تیرآهن نام دارد؛ چراکه بدنه اصلی ساختمان و اسکلت آن با استفاده از این محصول ساخته می‌­شود. تیرآهن‌ ها به دو شکل H و I در بازار وجود دارند. محصولات تولیدی داخل کشور از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند؛ به لحاظ اینکه این دسته از آهن‌­آلات تحمل بار ساختمان را برعهده دارند، استانداردهای خاصی برای سنجش کیفیت و کارایی آنها در نظر گرفته شده است.

۴- ناودانی

ناودانی از دیگر محصولات فلزی و کاربردی در صنعت ساختمان‌­سازی به شمار می‌رود. از این محصول به عنوان مکمل در کنار تیرآهن جهت افزایش مقاومت سازه استفاده می­‌شود. ناودانی‌ها معمولاً به صورت آلومینیومی، گالوانیزه و فولاد ضدزنگ ساخته می­‌شوند. علاوه بر ­این در بازار داخلی دو نوع ساده و مشبک از این محصول وجود دارد که مصرف­‌ کنندگان متناسب با نیازشان از آنها استفاده می‌­نمایند. خاطر نشان می­‌گردد که میزان استفاده از ناودانی به حدی است که علاوه بر تولید داخل، شاهد واردات این محصول از مبادی بین‌­المللی هستیم.

۵- نبشی

یکی دیگر از محصولات فلزی که با سطح مقطع دو ضلع عمود بر هم ساخته شده، نبشی نام دارد. اندازه بال­‌ های این محصول متناسب با نوع کاربرد و مصرف آن متفاوت است. به همین جهت در بین خریداران و فروشندگان با نام نبشی بال مساوی و نبشی بال نامساوی شناخته می­‌شود. مهمترین کاربرد نبشی در صنعت ساختمان­‌ سازی است و به منظور متصل کردن تیرآهن به ستون و بالعکس مورد استفاده قرار می­‌گیرد. در مجموعه آهن ­آلات البرز با کیفیت‌­ترین نبشی­‌های موجود در بازار جمع­‌آوری شده و به صورت عمده یا جزئی (خرده) در اختیار مصرف­‌کنندگان قرار می­‌گیرد.

۶- ورق‌های فولادی

همان­طور که می­‌دانید فرآیند نورد یکی از مراحل مهم و اساسی در صنایع فولاد کشور محسوب می­‌شود؛ زیرا با استفاده از این روش، انواع ورق ­‌های فولادی تولید شده و به دست مصرف‌کنندگان داخل و خارج از کشور می­‌رسد. این ورق­‌های پرکابرد به دو صورت رول و کلاف در بازار عرضه می­‌شود. از بین استانداردهای موجود برای تولید ورق فولادی می­‌توان به استاندارد DIN آلمان، استاندارد ASTM و گوس روسیه اشاره کرد.

لازم به ذکر است که جهت تولید شمش­‌های فولادی از نورد گرم و به منظور ساخت ورق ­‌های سیاه و نازک‌ تر از فرآیند نورد سرد استفاده می­‌شود. به عبارت دیگر فرآیند نورد گرم برای تولید محصولات باکیفیت و مقاومت بالا به کار برده می­‌شود.

سخن پایانی

در این بخش سعی کردیم تا شما را با محصولات ارائه شده در آهن­ آلات البرز آشنا کنیم. ضمن آشنایی با این فرآورده‌­های فلزی شما را با برخی از خصوصیات آنها آشنا ساختیم تا براساس آن بتوانید محصول مورد نظر خود را از بین میلگرد، تیرآهن، ناودانی، نبشی و غیره انتخاب کنید. در صورت بروز هرگونه مشکل و یا سؤال، کارشناسان و تیم پشتیبانی این مجموعه به صورت شبانه روزی پاسخگوی شما مصرف‌کنندگان عزیز است.

مجموعه آهن‌­ آلات البرز قصد دارد با ارائه انواع پروفیل ساختمانی، میلگرد، ناودانی، اتصالات فلزی و غیره نیاز مصرف­‌کنندگان را در این زمینه برطرف سازد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به آدرس اینترنتی    https://www.ahanalborz.com مراجعه نمایید.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=17232

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.