• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اشتری: حضور در قهرمانی پینگ‌پنگ جهان افتخار بزرگی بود/ نقدها منصفانه نیست

  • 21 مهر 1401 - 12:14
اشتری: حضور در قهرمانی پینگ‌پنگ جهان افتخار بزرگی بود/ نقدها منصفانه نیست

به گزارش ایسنا، تیم ملی تنیس روی میز زنان ایران در مسابقات تیمی قهرمانی جهان با کره‌جنوبی، ‌ تایلند، سنگاپور و لوگزامبورگ هم گروه بود و در تمام دیدارهای خود شکست خورد.
مهشید اشتری، ملی‌پوش پینگ‌پنگ زنان که عضو تیم اعزامی به قهرمانی جهان بود در گفت‌وگو با ایسنا به سطح مسابقات اشاره و بیان کرد: این دوره مسابقات جهانی با دوره‌های قبل تفاوت داشت. دور قبل دسته‌ای بود و تمام کشورها می‌توانستند شرکت کنند. هر ۲۴ تیم در یک دسته قرار داشتند. تیم ما هم در دسته دو شرکت کرد اما این بار فینال مسابقات تیمی جهان بود و خیلی مرحله سختی برای ما بود.
او در ادامه افزود: میدان بزرگ و سختی بود اما تجربه خوبی برای ما شد و نقاط ضعف خود را شناختیم. در این مسابقات ۳۱ کشور شرکت کردند و هر کشوری نمی‌توانست در این دوره شرکت کند. ما هم سال گذشته در مسابقات آسیایی سهمیه این رقابت‌ها را به دست آوردیم.
اشتری در مورد تیم‌های همگروه ایران در قهرمانی جهان گفت: گروه ما واقعا سخت بود، چون کشورهای آسیای شرقی در پینگ‌پنگ خیلی قوی‌تر از کشورهای اروپایی هستند اما متاسفانه به آسیای شرقی خورده بودیم و همین کار را برای ما سخت کرد. با وجود اینکه سطح مسابقات خیلی بالا بود اما تمام تلاش خود را کردیم اما زورمان نرسید چون باید روی یکسری موارد خیلی کار کنیم. مسابقات مختلف و اردوهای مختلف را بگذارنیم تا در مسابقات با این سطح عملکرد بهتری به نمایش بگذاریم.
او در واکنش به انتقاداتی که عملکرد تیم ملی را ضعیف ارزیابی کردند، ‌ بیان کرد: کسانی که انتفاد می‌کنند همیشه به جنبه‌های منفی نگاه می‌کنند اما این را نمی‌بینند که ما برای حضور در این مسابقات بعد از ۴۹ سال بین ۱۰ تیم برتر آسیا قرار گرفتیم. ما که اردو و مسابقه‌ خاصی نمی‌رویم و همین که توانسته‌ایم از بین ۲۰۰ کشور فعال در بخش زنان جزو ۳۱ تیم قهرمانی جهان قرار بگیریم، خیلی اتفاق بزرگی است. ما در پینگ‌پنگ خیلی جای کار داریم و باید به این رشته توجه شود. کسانی که به عملکرد ما انتقاد می‌کنند به این مسائل توجه ندارند.
او افزود: ما در کشورهای اسلامی مقام اول را کسب کردیم چرا کسی آن موقع تعریف نکرد؟ فدراسیون در یک سال اخیر مقام سوم نوجوانان را به دست آورد که برای اولین بار بود، یعنی عملکرد خوبی داشته است.   
ملی‌پوش پینگ‌پنگ زنان در ادامه گفت: گله‌ای نداریم چون کسانی که انتقاد می‌کنند داخل پینگ‌پنگ نیستند که بدانند ما چه شرایطی داریم. نقدها را منصفانه نمی‌بینیم. برخی از کادر فنی انتقاد کردند، در حالی که کادر تمام توانش را برای ما گذاشت. ما به مسابقات مختلف و حضور در لیگ‌ها و کشورهای مختلف نیاز داریم و تا زمانی که این شرایط فراهم نشود، ‌ تیم ملی همینگ. نه باقی می‌ماند.
انتهای پیام

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=30690

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.