• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

استرالیا از تحریکات در دریای جنوبی چین دست بردارد

  • 17 خرداد 1401 - 12:42
استرالیا از تحریکات در دریای جنوبی چین دست بردارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، وزارت دفاع چین امروز سه شنبه اعلام کرد که پکن پس از رهگیری یک هواپیمای نظامی استرالیا در حریم هوایی دریای جنوبی چین، از کانبرا می خواهد دست از تحریکات خطرناک بردارد.

«تان کفی» سخنگوی وزارت دفاع چین در این باره گفت: یک فروند هواپیمای گشتی ضد زیردریایی استرالیایی «پی ۸-آ» (P-۸A) در ۲۶ مه (۵ خرداد) وارد حریم هوایی در نزدیکی مجمع الجزایر «شیشا» چین شد تا فعالیت های شناسایی انجام دهد. این هواپیما هشدارهای مکرر طرف چینی را نادیده گرفت و به نزدیک شدن به حریم هوایی مجمع الجزایر شیشا ادامه داد.

کفی ادامه داد که نیروی دریایی و هوایی فرماندهی رزمی بخش جنوبی ارتش آزادیبخش خلق چین هواپیمای استرالیایی را شناسایی و اخطار خروج از منطقه را صادر کرده است.

وی گفت: هواپیمای استرالیایی یک تهدید جدی برای حاکمیت و امنیت چین بود و واکنش ارتش چین حرفه ای، ایمن، منطقی و قانونی بود.

پیشتر استرالیا در همین زمینه مدعی شده بود که هواپیمای نظامی مذکور توسط جنگنده آسیب دیده با این مضمون که خرده های فلز وارد دریچه هوای آن شده است.

همچنین جنگنده های کانادایی نیز اخیرا به بهانه انجام ماموریت های سازمان ملل در نزدیکی حریم کره شمالی، با نزدیک شدن به حریم هوایی چین موجب بروز واکنش جنگنده های این کشور شدند.

اخیرا تنش ها بین استرالیا و چین وارد مرحله ای جدید شده است. کانبرا با دنبال کردن سیاست «ایندوپاسیفیک» واشنگتن سعی در به چالش کشیدن قدرت روز افزون پکن دارد.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=23136

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.