• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

استان سمنان پایلوت اصلاح الگوی کشت کشور معرفی شود

  • 04 دی 1401 - 12:50
استان سمنان پایلوت اصلاح الگوی کشت کشور معرفی شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدرضا هاشمی ظهر یکشنبه در دیدار با رئیس سازمان تحقیقات کشاورزی کشور به میزبانی دفتر خود ضمن بیان اینکه استان سمنان ظرفیت خوبی به لحاظ کشت انواع محصولات کم آب بر و گیاهان دارویی دارد، ابراز داشت: می‌توان طی تفاهم نامه‌ای استان سمنان به عنوان پایلوت اجرای اصلاح الگوی کشت کشور معرفی شود.
وی ضمن بیان اینکه در حوزه کشاورزی باید به دنبال روش‌های افزایش بهره‌وری باشیم، افزود: یکی از همین روش‌ها اصلاح الگوی کشت و اجتناب از کشت محصولات آب بر هستند تا بتوان از ذخایر ارزشمند آب و خاک با توجه به تجدید ناپذیری آنها حفاظت بهتری کرد.
استاندار سمنان با بیان اینکه دیگر موضوع مهم پرهیز از استقرار صنایع آب بر در استان است، ابراز داشت: مدیریت مصرف آب باید توسط بخش صنعت نیز مورد توجه قرار گیرد تا بتوان با منابع موجود بهترین بهره‌وری را شاهد باشیم.
هاشمی با بیان اینکه می‌بایست از روش‌های سنتی فاصله گرفت و با تکنولوژی در حوزه کشاورزی عجین شد، تصریح کرد: توسعه مجتمع‌های گلخانه‌ای، اجرای آبیاری نوین، کشت محصولات کم آب بر و توجه به اقلیم و رشد مناسب هر محصول در آن منطقه از مواردی که می‌تواند ما را به سمت همین ارتقا بهره وری سوق دهد.
وی افزود: امروز حفاظت از اندک منابع آب نه در بخش کشاورزی بلکه در تمامی حوزه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد تا این سرمایه ارزشمند برای نسل آینده حفظ شود.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=36311

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.