• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲

استاد بزرگ شطرنج زنان‌: با مربی شخصی کار می‌کنم

  • 15 خرداد 1402 - 14:02
استاد بزرگ شطرنج زنان‌: با مربی شخصی کار می‌کنم

مبینا علی نسب در گفت و گو با ایسنا، در مورد حضورش در مسابقات قهرمانی آسیا قزاقستان اظهار کرد: همیشه مسابقات آسیایی خیلی سنگین است. کشورهای چین و هند حتی در مسابقات جهانی شانس‌های اصلی قهرمانی هستند. بنابراین سطح مسابقات قهرمانی آسیا بالا است. من در حال حاضر رنک ۶ را دارم و همه تلاش خود را می‌کنم که در این مسابقات بهترین نتیجه کسب شود.
استاد بزرگ زنان شطرنج ایران گفت: من و ملیکا محمدی در بخش زنان و امیررضا پورآقابالا و استاد بزرگ بردیا دانشور در بخش مردان در قهرمانی آسیا قزاقستان شرکت خواهیم داشت. امیدوارم در هر دو بخش بتوانیم بهترین نتیجه را بگیریم.
وی در ادامه در خصوص حضورش در جام جهانی باکو و کسب مستقیم سهمیه مستقیم جام جهانی گفت: چون در مسابقات المپیاد سال گذشته رتبه سوم گروه B را بدست آوردیم و جزو ۱۰۰ تیم برتر شدیم یک امتیاز ویژه از سوی فیده داشتیم. بنابراین من با این امتیاز سهمیه مستقیم جام جهانی را کسب کردم. میترا اصغرزاده هم با قهرمانی در مسابقات زون غرب آسیا جواز حضور در جام جهانی را کسب کرد و خوشحالم که دو دختر به جام جهانی راه یافتند. 
علی‌نسب به حضورش در بازی‌های آسیایی هانگژو اشاره کرد و در خصوص کسب مدال در این مسابقات گفت: حسابی در این روزها مشغول مسابقه هستم و بعد از قهرمانی آسیا و جام جهانی عازم بازی‌های آسیایی هانگژو می‌شوم. در هانگژو همگی تلاش خود را می‌کنیم تا بهترین نتیجه را کسب کنیم و یک نتیجه عالی برای کشورمان رقم بخورد. 
وی در خصوص سطح مسابقات زون غرب آسیا گفت: اینکه مسابقات به میزبانی ایران برگزار شد اتفاق خوبی است. سطح شطرنج زنان بهتر شده و خوشحالم که در این مسابقات یک درجه استاد بین‌المللی کسب شد. کسب این نورم کار راحتی نیست و حداقل نیاز به حضور در سه مسابقه دارد. به هر حال خوشحالم که این درجه بدست آمد.
استاد بزرگ شطرنج زنان در پایان در خصوص آغاز اردوهای تیم ملی و جذب مربی خارجی گفت: من که خودم با مربی شخصی کار می‌کنم و راستش خیلی در جریان این موضوع نیستم که قرار است چه اتفاقی بیفتد اما احتمالا قرار است اردوها از بعد این مسابقات زون غرب آسیا شروع شود.
انتهای پیام

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=42936

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.