• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

ارتش آمریکا: افزایش چشمگیر تهدیدهای تروریستی در منطقه محتمل است

  • 26 مرداد 1400 - 8:42
ارتش آمریکا: افزایش چشمگیر تهدیدهای تروریستی در منطقه محتمل است

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا مدعی است که تسلط سریع طالبان بر افغانستان می تواند به زودی منجر به افزایش چشمگیر تهدیدهای تروریستی در سطح منطقه شود.

گفته می شود که این هشدار حین جلسه ای تلفنی با مقام های کاخ سفید و شماری از اعضای کنگره مطرح شده است حال آنکه پیشتر، سطح شکل گیری گروه های تروریستی در افغانستان، «متوسط» ارزیابی شده و وزارت دفاع نیز گفته بود دست کم ۲ سال طول می کشد تا چنین گروه هایی توان لازم را برای تبدیل شدن به یک تهدید جدی، کسب کنند.

اما اکنون مارک میلی می گوید وقتی شاهد روی دادن مواردی چون فروپاشی دولت و ارتش افغانستان هستیم؛ خطر برخاسته از جانب گروه های تروریستی هم به همان اندازه افزایش می یابد.

اظهارات میلی در حالی است که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در توجیه خروج غیرمسئولانه از افغانستان و ضعف نیروهای افغان در مقابله با طالبان، مدعی شد که ماموریت واشنگتن هرگز ملت سازی و مستقر کردن دموکراسی در افغانستان نبوده و هدف از آمدن به این کشور، جلوگیری از حمله تروریستی به آمریکا بود و این هدف محقق شده است!

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید هم در توجیه ۲۰ سال اشغالگری که به ایجاد دولت و ارتشی وابسته و ضعیف در افغانستان منجر شد؛ گفت: نمی توانستیم به آنها برای جنگیدن اراده بدهیم و آنها هم تصمیم گرفتند چنین کاری (مقابله با طالبان) نکنند.

اما جان بولتون، مشاور پشین کاخ سفید، با بازنشر ویدئویی که هجوم مسافران به هواپیمای نظامی آمریکا در کابل را نشان می دهد؛ هشدار داد که «این تصور هولناک به نماد خروج بایدن-ترامپ» از افغانستان تبدیل خواهد شد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=2483

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.