• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

ارائه آموزش مهارتی به میزان ۳ میلیون نفر ساعت در اردبیل

  • 14 مرداد 1400 - 14:41
ارائه آموزش مهارتی به میزان ۳ میلیون نفر ساعت در اردبیل

بهروز امامی در گفت‌وگو با مهر، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۵ مرکز فنی و حرفه‌ای در استان اردبیل در رشته‌های مختلف اعم از صنعتی، کشاورزی، خدماتی و حوزه گردشگری مشغول ارائه خدمات آموزشی و مهارت‌آموزی هستند.

وی تصریح کرد: این مراکز به مربیان مجرب و فنی آراسته شدند تا همواره بهترین خدمات آموزشی و مهارتی را به فراگیران ارائه کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل با اشاره به رابطه خوب فنی و حرفه‌ای با مجموعه‌های صنعتی با هدف ارتقا مهارت گروه‌های صنعت و معدن گفت: به تناسب مهارت ایجاد اشتغال در جامعه به راحتی انجام می‌شود ولی متأسفانه در جامعه با فقر مهارت به ویژه در گروه‌های فارغ‌التحصیل دانشگاهی روبه‌رو هستیم که این موضوع همواره اشتغال مولد و پایدار را با اشکالات و ایراداتی جدی روبه‌رو کرده است.

امامی ضرورت به روز رسانی آموزش‌های مهارتی را در کنار توجه جوانان و نوجوانان به یادگیری این مهارت‌ها یادآور شد و افزود: برخلاف کشورهای دیگر که در دوره تحصیلی دانشگاهی مهارت‌های مختلفی به دانشجویان ارائه می‌شود، در کشورمان ارائه این آموزش‌های مهارتی در حد بسیار پایینی است و به همین خاطر ما با بیکاران و فارغ‌التحصیلان فاقد مهارت روبه‌رو هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در حال حاضر در استان اردبیل ارائه آموزش در دو بخش خصوصی و دولتی انجام می‌شود که در یک سال گذشته بیش از سه میلیون نفر ساعت و به تعداد ۱۵ هزار نفر دوره آموزش مهارتی برگزار شده است.

امامی اضافه کرد: ما علاوه بر شهرها، در مناطق روستایی، پادگان‌ها، زندان‌ها و مراکز تجمیعی مختلف آموزش‌ها را به علاقمندان ارائه کرده تا آنها را با این زیرساخت وارد بازار کار کنیم.

وی در مورد برگزاری آزمون‌های مهارتی در طول سال بیان کرد: ۱۹ هزار نفر در این آزمون‌ها با هدف تأیید صلاحیت شرکت کردند که عمده این دوره‌ها به شکل آنلاین و غیرحضوری در سطح استان و در پنج بخش برگزار شده است.

امامی به برگزاری مسابقات ملی مهارت در سطح کشور نیز اشاره کرد و ادامه داد: این مسابقات در سطح شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود که در یک سال اخیر تعدادی از مهارت‌آموزان ما در سطح کشوری موفق عمل کردند که از جمله این افتخارآفرینان می‌توان به عرفان ممی‌زاده و نیما علی‌مرادی در رشته‌های مختلف لوله‌کشی تأسیسات ساختمانی و نرم‌افزار اشاره کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل تصریح کرد: با توجه به شرایط کرونایی ما سعی کردیم اکثر دوره‌ها را در بخش تئوری به صورت مجازی و عملی در قالب کارگاه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کنیم.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=1229

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.