• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

ادامه دشت بانی برای یافتن زن کالپوشی/ تیم تازه‌ نفس عازم منطقه شد

  • 20 آبان 1402 - 18:02
ادامه دشت بانی برای یافتن زن کالپوشی/ تیم تازه‌ نفس عازم منطقه شد

علیرضا باغبان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، از ابتدای شروع حادثه سیلاب در منطقه کالپوش شهرستان میامی همزمان با اطلاع رسانی مردم با خط ۱۱۲ هلال احمر سریعاً تیم ارزیاب به منطقه اعزام شد، ابراز داشت: با توجه به استقرار خانه هلال و وجود امدادگران محلی سریعاً سه تیم از شعبه پایگاه هلال احمر میامی راهی منطقه آسیب دیده شدند.
وی ضمن بیان اینکه دو تیم از شاهرود و سه تیم از مرکز استان به عنوان پشتیبان در منطقه حضور یافتند، افزود: در مجموع ۹ تیم شامل ۳۰ امدادگر و سگ‌های زنده یاب همان شب اول حادثه در محل حاضر شدند.
تخلیه آب از ۵ مدرسه بخش کالپوش
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان با بیان اینکه تا شب گذشته ۲۰ منزل مسکونی روستا از سیلاب تخلیه شده است، ابراز داشت: در کل منطقه کالپوش پنج مدرسه متأثر از سیلاب بود که بلافاصله کار تخلیه آب این مدارس انجام شد تا امروز مدارس برقرار و کلاس‌ها دایر باشند.
باغبان ضمن بیان اینکه به ۴۸ نفر در بخش کالپوش امداد رسانی شده است، تصریح کرد: ۸۷ بسته غذایی ۲۴ ساعته نیز بین مردم توزیع شد.
وی ضمن بیان اینکه ۳۵ خانوار تحت تأثیر این سیلاب بودند، افزود: این میزان خانوار شامل ۱۶۸ نفر می‌شود که از هلال احمر خدمات دریافت کردند.
اثری از پیکر مفقودی نیست
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان با بیان اینکه در این حادثه متأسفانه بانوی چهل ساله مفقود شده است، ابراز داشت: به نظر می‌رسد سیلاب این فرد را به سمت زمین‌های زراعی و کشاورزی برده باشد.
باغبان ضمن بیان اینکه تیم‌های امدادی همراه با سگ‌های زنده یاب منطقه را به شعاع ۵ تا ۱۰ کیلومتر به صورت دشت بانی جست و جو کردند، تصریح کرد: متأسفانه تا به این لحظه موفق به یافتن پیکر او نشدیم.
وی ضمن بیان اینکه بعد از ۷۲ ساعت پنج تیم جدید راهی منطقه شده است، افزود: این افراد منطقه را به صورت دشت بانی خواهند گشت که امیدواریم بتوانیم این مفقودی را هر چه سریع‌تر پیدا کنیم.
امدادگران امیدوارانه در حال جست و جو مفقودی
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان بابیان اینکه مردم محلی همکاری بسیار خوب و مطلوبی با امدادگران دارند، ابراز داشت: دشتی و سیلابی بودن مسیر عمده ترین چالش موجود در یافتن این خانم است.
باغبان در ادامه تصریح کرد: سیلاب اتفاق افتاده دارای املاح و گل غلیظ بود بنابراین با توجه به شرایط به نظر می‌رسد این فرد را در روی زمین دیگر نتوان به چشم دید.
وی بابیان اینکه سه روز متوالی تلاش‌ها برای یافتن این خانم بی وقفه ادامه داشته است، افزود: علیرغم همه تفاسیر امدادگران هنوز امیدوارانه مسیر آب هر کجا که پیش رفته حتی تا نزدیک روستای حق الخواجه در حال جست و جو هستند و در صورت پیدا نشدن مشخصاً این مصدوم زیر خاک مدفون شده و پایان عملیات اعلام خواهد شد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=50040

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.