• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳

ادارات دولتی برای توسعه فعالیت های ورزشی مدارس همکاری نکردند

  • 27 مهر 1401 - 12:00
ادارات دولتی برای توسعه فعالیت های ورزشی مدارس همکاری نکردند

به گزارش خبرگزاری مهر محمد جعفری، مدیر کل تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش با حضور در برنامه تهران ۲۰ با اشاره به لزوم تحقق عدالت ورزشی در مدارس گفت: یکی از شاخص‌های اصلی برای درس تربیت بدنی بحث فضا است. طبق آمار کل کشور سرانه فضای ورزشی در مدارس ۳۴ سانتی متر است. یک اتفاق بسیار خوب که در اسفندماه سال گذشته افتاد انعقاد تفاهم‌نامه از محل اعتبارات در حوزه تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش با ادارات آموزش و پرورش استان‌ها بود. اکنون تعداد فضاهای ورزشی ما ۵۳۲۵ تا است که شامل انواع گوناگون می‌شود.
مدیر کل تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ۱۰۱۷ فضا از این ۲۱۰۰ فضا، اماکن ورزشی درون مدرسه‌ای در کل کشور است که افتتاح شد.
وی درباره ساعت‌های درس ورزش در مدارس گفت: دانش آموزان از پایه اول تا دوازدهم دو ساعت ورزش در هفته دارند. این مصوبه آموزش و پرورش است که تعریف شده است. در ابتدایی‌ها دو زنگ یک ساعته تربیت بدنی داریم و افزایش ساعت نداشته‌ایم. برای افزایش ساعت این درس باید برنامه مصوب بشود. ساعت دیگر دروس کم و منابع مالی و منابع انسانی اختصاص پیدا کند.
جعفری افزود: وقتی ساعت اضافه بشود باید به تناسب آن نیرو اضافه بشود.
جعفری در خصوص کم‌توجهی عده‌ای از دبیران تربیت بدنی به اجرای درس گفت: برای اجرای درس تربیت بدنی دستور العمل اجرا و ارزشیابی درس تربیت بدنی تعریف شده است. اگر در مدرسه‌ای معلمی درس را جدی نمی‌گیرد و کلاس را به خوبی ارائه نمی‌دهد به معنای این نیست که همه اینگونه هستند. ما ۳۳۰۰۰ معلم متخصص تربیت بدنی در کشور داریم و با این حال حدود ۳۰۰۰ نفر کمبود داریم. این در حالی است که درس تربیت بدنی را با آموزش آموزگاران پایه در دوران ابتدایی ساماندهی می‌کنیم.
مدیر کل تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: یک تفاهم نامه بین آموزش و پرورش و وزارت ورزش برای ایجاد فضای ورزشی انجام شده که میزان سرانه در دانش آموزان بالا برود؛ اما هنوز مطلوب اتفاق نیفتاده است. ادارات و سالن‌های دولتی هنوز به طور کامل با مدارس همکاری نکرده‌اند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=31113

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.