• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان به تکمیل سد عمارت گرمی

  • 26 شهریور 1400 - 2:31
اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان به تکمیل سد عمارت گرمی

به گزارش مهر، اکبر بهنام‌جو شامگاه پنجشنبه در دیدار رئیس بنیاد مستضعفان با امام جمعه اردبیل اظهار کرد: به دنبال سفر رئیس بنیاد مستضعفان به اردبیل در گام اول از عملیات بهسازی فرودگاه اردبیل بازدید شد و قرار است تا پایان مهرماه عملیات بهسازی و آسفالت‌ریزی پلیمری این پروژه فرودگاهی به سرانجام رسیده و با نصب تجهیزات و همچنین راه‌اندازی فرآیند روشنایی از باند اصلی فرودگاه بهره‌برداری شود.

وی تصریح کرد: در بازدید از پروژه راه آهن اردبیل – میانه مقرر شد بدون توجه به مطالبات پیمانکار با زیرسازی این مسیر عملیات ریل‌گذاری توسط شرکت جنرال مکانیک زیرمجموعه بنیاد مستضعفان انجام شود تا به سرعت راه آهن اردبیل – میانه آماده بهره‌برداری شود.

استاندار اردبیل به سفر رئیس بنیاد مستضعفان به شهرستان گرمی و انگوت و بازدید از این مناطق محروم اشاره کرد و گفت: برای تکمیل سد عمارت ۱۰۰ میلیارد تومان فاینانس از طریق بنیاد مستضعفان تأمین خواهد شد تا این پروژه در ایام دهه فجر آماده آبگیری شود.

بهنام‌جو افزود: برای احداث پایاب این سد قرار است در سال‌های آینده اعتباراتی از منابع ملی و سایر فاینانس‌ها تأمین شده تا کشاورزان از مزایای این سد استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: قرار شد برای ادامه کار سد تازه‌کند نیز ۲۰ میلیارد تومان منابع از طریق بنیاد مستضعفان تأمین و در اختیار این پروژه قرار گیرد.

بهنام‌جو به احداث ۱۰ هزار واحد مسکن محرومان اشاره کرد و ادامه داد: قرار شد به تناسب سهمیه شهرهای مختلف استان در قبال احداث این واحدها با همکاری کمیته امداد ۵۰ میلیون تومان بلاعوض پرداخت شده و بنیاد مستضعفان بازپرداخت تسهیلات پرداختی را متقبل شود.

وی اضافه کرد: مقرر شد در مدت ۱۸ ماه این پروژه به سرانجام برسد تا خانوارهای نیازمند از سرپناه مناسب و ایمن استفاده کنند.

استاندار اردبیل کمک به مجتمع آبرسانی موران و پرداخت ۳۰ میلیارد تومان منابع برای توانمندسازی و محرومیت‌زدایی در خلخال را از دیگر تعهدات بنیاد مستضعفان اعلام کرد و گفت: به درخواست نماینده خلخال و کوثر قرار شد تعیین تکلیف کارخانه نئوپان انجام شده و افراد بیکار این کارخانه در مجموعه‌ها و واحدهای تولیدی دیگر مشغول به کار شوند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=5832

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.