• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳

احداث سایت پسماند در ساوه متنفی شد

  • 23 شهریور 1400 - 14:33
احداث سایت پسماند در ساوه متنفی شد

به گزارش مهر، علی میرزایی ظهر سه‌شنبه در نشست با مدیرکل محیط زیست استان مرکزی با موضوع راه اندازی سایت پسماند گفت: در چند روز اخیر صحبت‌هایی در فضای مجازی در خصوص راه اندازی مجدداً سایت پسماند در شهرستان ساوه منتشر شد که باعث حساسیت و دغدغه مردم ساوه شده است هرچند این طرح در سال گذشته منتفی شده بود.

وی افزود: در سنوات قبل در کارگروه‌هایی بحث شناسایی محلی برای احداث سایت پسماند در نقاط مختلف استان شده بود و شایعاتی مبنی بر اینکه این طرح در ساوه احداث می‌شود، وجود داشت در صورتی که زمینی اختصاص پیدا نکرده بود و مجوزی هم برای آن صادر نشده بود.

فرماندار ساوه تصریح کرد: این طرح از حیث کارشناسی و جانمایی مورد تأیید نیست و از سویی دیگر، شهرستان ساوه این ظرفیت را نداشت که خوشبختانه جلسات مکرری در این راستا برگزار شد که در نهایت نتیجه این جلسات منجر به منتفی شدن این طرح شد.

میرزایی در خصوص منتفی بودن این طرح گفت: موضع نماینده مجلس، فرماندار، مدیرکل محیط زیست و کارگروه پسماند بر منتفی بودن این طرح است و با توجه به اجماع مسئولان اجرایی این طرح در شهرستان ساوه اجرا نخواهد شد.

فرماندار ساوه تصریح کرد: خوشبختانه در راستای صیانت از محیط زیست ساوه، وحدت خوبی بین مسؤولین وجود دارد و فعالان مجازی، خبرنگاران و مردم دغدغه‌مند نیز اهتمام خوبی در خصوص حفظ محیط زیست داشته و دارند.

میرزایی گفت: در منطقه رنگرز نیز مجوز احداث واحدهای شیمیایی، صنعتی، و آلاینده داده نمی‌شود.

گفتنی است پس از پیگیری‌های انجام شده توسط مهر؛ استاندار مرکزی در گفتگوی کوتاه تلفنی اظهار کرد: سایت دفع پسماندهای صنعتی در شهرستان ساوه با پیگیری مردم، رسانه‌ها و مسئولین در حال حاضر متوقف شده است و تا به امروز صحبتی مبنی بر اینکه مجدداً اجرا شود را نداشتیم ولی در خصوص اینکه آیا در آینده احتمال اجرا آن وجود دارد، اطلاعی ندارم.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=5549

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.