• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

ابهام در ترکیب تیم ملی کاراته بانوان/ علیپور یا گلشادی‌نژاد؟

  • 18 مهر 1401 - 12:29
ابهام در ترکیب تیم ملی کاراته بانوان/ علیپور یا گلشادی‌نژاد؟

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا آذرماه سال جاری به میزبانی ازبکستان در تاشکند برگزار خواهد شد. پیش از حضور تیم‌های ملی کشورمان در این دوره از مسابقات، رقابتهای جایزه بزرگ روسیه است که تیم‌های بانوان و آقایان کشورمان به دعوت میزبان راهی مسکو خواهند شد.
بر همین اساس هم کادر فنی تیم ملی اسامی نفرات اعزامی به مسابقات را اعلام کرد که طی آن سارا بهمنیار در وزن ۵۰- کیلوگرم، طراوت خاکسار در وزن ۵۵- کیلوگرم، مبینا حیدری در وزن ۶۸- کیلوگرم و لیلا برجعلی در وزن ۶۸+ کیلوگرم در ترکیب تیم ملی به این رقابت‌ها اعزام خواهند شد. تنها ابهام این ترکیب خالی ماندن وزن ۶۱- کیلوگرم است. جایی که در چند سال اخیر رزیتا علیپور نماینده ایران در مسابقات معتبر بوده است.
اینکه وی از سوی کادر فنی دعوت نشده یک سوال است و اینکه خودش تمایلی به حضور در اردوها نداشته، سوالی دیگری است که برای آن باید جوابی پیدا شود. در واقع تیم ملی با ترکیبی ناقص راهی مسکو و تاشکند نخواهد شد. از سوی دیگر «آتوسا گلشاد نژاد» نفر دوم تیم ملی در این وزن از جوانان با آتیه‌ای است که با پشت سر گذاشتن رقابت‌های انتخابی فرصت حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و جهان را در ترکیب تیم ملی زیر ۲۱ سال به دست آورده است. وی سال گذشته هم در مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی تاشکند صاحب مدال طلا شد و نشان داد جوانی با آتیه است که اعتماد کادر فنی را به خوبی پاسخ می‌دهد.
هر چند شنیده‌ها حاکی از آن است که ارباب و زنگنه به عنوان اعضای کادر فنی همچنان روی علیپور حساب ویژه باز کرده‌اند و در صورت حضور در اردوهای تیم ملی این فرصت را در اختیار او قرار خواهند داد. ولی گویا این علیپور است که تمایلی به حضور در اردوها ندارد و به نظر می‌رسد نیاز به استراحتی چند ماهه و دوری از کاراته دارد.
از سوی دیگر بانوان ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی نتایج قابل تأملی کسب نکردند، بعد از بازگشت تیم ملی از قونیه نیز اردوهای تیم ملی تقریباً تعطیل شد. بر همین اساس کادر فنی می‌بایست از همین زمان نزدیک به ۴۰ روزه که بخشی از آن به حضور در مسابقات روسیه از دست می‌رود، تلاش کند، تیمی در اندازه آسیا را مهیای مبارزه با قدرتهای آسیا کند که بدون شک کار دشوار و سختی است.
رقابت‌های قهرمانی آسیا را باید ماکتی در اندازه بازی‌های آسیایی عنوان کرد، هم فدراسیون و هم کادر فنی باید از مسابقات تاشکند برای موفقیت در این رویداد مهم برای ورزش کشور تجربه کسب کنند و این بدان معناست که شاید بعد از این رقابتها میدان در اختیار جوانانی قرار گیرد که مربیان را مجبور به اعتماد کنند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=30396

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.