• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳

آگاه‌سازی و روشنگری اصیل دینی بیش از همیشه از شما انتظار می‌رود

  • 23 آبان 1402 - 18:01
آگاه‌سازی و روشنگری اصیل دینی بیش از همیشه از شما انتظار می‌رود

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه مراکز استان‌ها در پیام شانزدهمین اجلاسیه خود خطاب به ائمه جمعه جهان اسلام با اشاره به اوضاع این روزها در غزه تاکید کردند شما پیشوایان و پرچم‌داران مسلمین و علمای دین هستید؛ از این رو بیش از همه و همیشه، از شما آگاه‌سازی و روشنگری اصیل دینی انتظار می‌رود.
بر اساس این گزارش، در این پیام آمده است:
سروران بزرگوار، علمای اسلام و ائمه جمعه محترم کشورهای اسلامی
سلام من الله و برکاته علیکم
اما بعد؛ رنج‌ها و دردهای امروز مردم مظلوم غزه عزتمند و کشتار و آوارگی و ویرانگری که به بهانه‌های پوچ و دروغین، کودکان و زنان و شهروندان بی‌گناه را نشانه رفته، دیگر بر هیچیک از جهانیان پوشیده نیست.
این جنایات و ویرانگری‌ها، حلقه جدیدی از زنجیره سرکشی‌های دیوانه‌وار غده سرطانی صهیونیسم است که بار دیگر در برابر طوفان‌الاقصی سر برآورده است؛ طوفانی که در پی انفجار آه و اندوه‌های انباشته شده مظلومان در طول ۷۰ سال گذشته به‌وجود آمده و سستی رژیم غاصب و تزلزل ارتش اشغالگرش را با صلابت و هوشمندی و شجاعت جوانان مقاومت، بیش از پیش آشکار ساخته است.
با این جنایات وحشیانه‌ای که این روزها شاهد آن هستیم، اگر بدون عذر و توجیه، بی‌تحرک و اقدام بمانیم، فردای قیامت بهانه ما در برابر این فرموده خدای سبحان چیست که: “احسب الناس”
پاسخ ما به ندای ” انصر اخاک” رسول اعظم (ص) چیست؟ در حالی که پاره‌های پیکرهای آغشته به خون خواهران و برادران بی‌گناهمان را در فلسطین عزیز می‌بینیم و ندای نصرت‌خواهی آنان را می‌شنویم که می‌گویند: آیا مسلمانی نیست که صدایمان را بشنود و یاریمان کند!؟
اکنون غزه سرافراز، با بیمارستان‌ها و مدارس و مساجد و کلیساها و خانه‌ها و زمین و دریاهایش، ما را به اتخاذ مواضع محکم و قاطع در برابر رژیم جعلی صهیونیستی و دولت تروریست آمریکا که پشتیبان و حامی این رژیم پوشالی است فرا می‌خواند.
ای عالمان مسلمان!
شما پیشتاز روشنگری فکری در جامعه هستید و همواره مواضعی درخشان در دفاع از حق و یاری دین، به‌نام خود ثبت کرده‌اید. اینک بیش از هر زمان، ما و شما به اتخاذ مواضع و اقدامات روشن و صریح برای یاری اسلام و مسلمانان فراخوانده شده‌ایم!
شما پیشوایان و پرچم‌داران مسلمین و علمای دین هستید و از این‌رو، بیش از همه و همیشه، از شما آگاه‌سازی و روشنگری اصیل دینی انتظار می‌رود.
اکنون، بر همه ما لازم است که محاکمه جنایتکاران صهیونیستی و آمریکایی را از مجامع بین‌المللی مطالبه کنیم.
همچنین – فراتر از مطالبه طرح شوم عادی‌سازی با رژیم اشغالگر که با طوفان‌الاقصی برباد رفت- از حاکمان کشورهای اسلامی و عربی بخواهیم که برای قطع هرگونه ارتباط کشورهای منطقه با این دشمن وحشی، تلاش جدی کنند.
اکنون سیل تجمعات و راهپیمایی‌های میلیونی مردم برای محکومیت رژیم صهیونیستی، در بیشتر کشورهای جهان به‌راه افتاده و از همه ما انتظار دارند برای یاری مردم مظلوم و مقاوم فلسطین، گام‌های جدی‌تری برداریم.
از خدای بزرگ و توانا، پیروزی نزدیکی را که به صابران بشارت داده، تمنا می‌کنیم و آرزو داریم تا در آینده نزدیک در قدس شریف گردهم آییم و در کنار هم نماز بگزاریم.
والسلام علیکم و رحمةاللهنمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه مراکز استان‌هاجمهوری اسلامی ایران۲۳ آبان‌ماه

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=50142

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.