• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

آمریکا آرامش منطقه آسه‌آن را بر هم زده است

  • 22 آبان 1401 - 12:50
آمریکا آرامش منطقه آسه‌آن را بر هم زده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیرخارجه روسیه امروز یکشنبه تاکید کرد: آمریکا در بر هم زدن آرامش در منطقه آسه‌آن و ایجاد اختلاف میان اعضای آن موفق بوده است.
وی افزود: اصرار آمریکا و شرکای غربی آن به گنجاندن ارزیابی‌های غیر قابل قبول درباره جنگ اوکراین، موجب عدم صدور بیانیه پایانی مشترک از سوی کشورهای شرکت کننده در اجلاس آسه‌آن شد.
وی افزود: پافشاری آمریکا و شرکای غربی آن، موجب شد کشورهای شرکت کننده به اجماع نرسند و این مساله به دلیل پافشاری آنها بر افزودن بندهای مدنظرشان به بیانیه پایانی بود.
لاورف تصریح کرد که اگر هدف آمریکایی‌ها بر هم زدن آرامش و ایجاد اختلاف در بین اعضای آسه‌آن بوده است، می‌توان گفت آنها در تحقق این هدف موفق بوده‌اند.
گفتنی است اتحادیه جنوب شرق آسیا موسوم به آ سه آن در سال ۱۹۶۷ با حضور ۵ کشور اندونزی، مالزی، فیلیپین، سنگاپور و تایلند آغاز به کار کرد و با پیوستن برونئی، کامبوج، لائوس، میانمار (برمه) و ویتنام در پایان قرن بیستم، این اتحادیه، گسترش یافت. با وجود اینکه در ابتدا شکل گیری این اتحادیه بر مبنای تاکید بر مسائل اقتصادی بود، اما بعدها رویکردهای سیاسی آن نیز تقویت شد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=33567

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.